Korzyści z bloga firmowego

Faktem jest, że większość jednoosobowych podmiotów gospodarczych oraz firm z sektoru małych i średnich przedsiębiorstw nie docenia siły bloga firmowego i nie zauważa licznych korzyści płynących z jego posiadania. Blog firmowy, czyli interaktywny dziennik, jest doskonałym narzędziem komunikacji i promocji w dzisiejszym świecie biznesu.

Neo Fusion logoJak podają źródła, autorem i twórcą jednego z pierwszych blogów był prawdopodobnie pracownik naukowy, John Berger. Od tej pory blog stał się popularnym narzędziem komunikacji wśród indywidualnych jednostek, jak również w biznesie. Blog to swoista strona internetowa, na której autor umieszcza datowane chronologicznie wpisy, które mogą być komentowane przez poszczególnych czytelników. Niegdyś blogi utożsamiano z osobistymi stronami internetowymi. Dziś jednak ich sposób wykorzystania poszerzył się o możliwość promocji własnej firmy. Największe marki chętnie korzystają z szansy komunikowania się z odbiorcami swoich usług i produktów za pomocą firmowego bloga. Dialog z konsumentami na blogu przyniósł im wymierne korzyści w postaci rosnącej liczby klientów, zwiększenia zysków finansowych, efektywnego ulepszania produktu czy w efekcie wzrostu zaufania klienta do marki.

Prowadzenie bloga jest łatwe i mało kosztowne. Większość platform blogowych w intuicyjny sposób pozwala na wprowadzenie tekstu w zwykłym oknie edycyjnym. Sama zaś edycja tekstów nie jest zadaniem kłopotliwym nawet dla osób, którzy nie posługują się biegle komputerem.

Blog jest znakomitym narzędziem komunikacji i budowania naturalnej relacji z klientem. Za pomocą wpisu blogowego możemy informować czytelników o oferowanych przez nas produktach czy usługach, zasięgać obiektywnej opinii publicznej na temat tego, czy nasza oferta spełnia oczekiwania klientów. Pisząc bloga nie tylko badamy poziom zadowolenia klientów naszych produktów i usług, ale także otrzymujemy cenną informację zwrotną, w jakim kierunku należy ulepszać naszą ofertę.

Informacja przedstawiana na blogu w cale nie musi ograniczać się do naszej oferty. Zalecane jest, by tematyka wpisów na blogu firmowym traktowała o różnorodnych zagadnieniach związanych z branżą naszej firmy. Poprzez nowe artykuły i komentowanie istniejących budujemy prawdziwą relację z klientem, który staje się kimś więcej niż zwykłym konsumentem- doradzą naszego biznesu. Ponadto poruszanie innych około branżowych wątków powoduje, że blog firmowy staje się bazą wiedzy, do której chętnie powracają nasi klienci.

Merytoryczne branżowe artykuły publikowane na blogu budują autorytet naszej firmy, dzięki czemu stajemy się postrzegani jako wiarygodni eksperci w dziedzinie. Szacunek i zaufanie, zdobywane dzięki dzieleniu się rzetelną i fachową informacją, sprzyja tworzeniu ciekawych relacji z partnerami biznesowymi i wspólnemu realizowaniu intratnych przedsięwzięć.

Trzeba także pamiętać, że regularnie aktualizowany o nowe wpisy blog sprzyja skutecznemu pozycjonowaniu i zwiększa znacząco odwiedziny na firmowej stronie internetowej. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Hubspot.com, już przy 3-5 wpisach miesięcznie możemy spodziewać się zdwojonego ruchu na stronie firmowej.

Blog jest pomocnym narzędziem komunikacji z klientami. To dobra inwestycja w kształtowanie e- wizerunku naszej marki. Jeśli nie prowadzisz jeszcze takiej formy dialogu, czas najwyższy, by to zmienić.

Autor: Neo Fusion

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top