Korzyści wynikające z integracji ITCube CRM z programem handlowym

Opublikowano: 2 lutego 2018. Kategoria: Wpis Promowany.

Często podczas procesu wyboru aplikacji CRM pojawia się kwestia integracji nowego programu CRM z obecnie używanym oprogramowaniem klasy ERP lub z  programem handlowym. Potrzeba ta wynika najczęściej z faktu, iż pracownicy coraz częściej działają mobilnie, a zastosowana technologia w systemach handlowych nie zawsze pozwala na łatwy dostęp do danych spoza firmy. 

Integracja systemów informatycznych zazwyczaj kojarzy się z drogimi rozwiązaniami oraz długim procesem wdrożenia i prowadzenia ustaleń. Jednak nie zawsze tak musi być. ITCube oprócz dedykowanych integracji, posiada gotowy moduł ITCube INTEGRATOR, który dostępny jest dla klientów najpopularniejszych programów handlowych/ERP – tj.: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Sage Symfonia ERP, Sage Symfonia, Subiekt GT, WF-MAG, Enova 386, StreamSoft Prestiż.

Korzyści wynikające z integracji ITCube CRM z programem handlowym 1

Zakres i sposób integracji programu CRM z systemem ERP może być rozumiany w bardzo różny sposób, dlatego warto przedstawić jak to wygląda w przypadku systemu ITCube CRM. Przede wszystkim integracja opiera się na automatycznej synchronizacji baz danych kontrahentów oraz produktów. Dzięki temu po stronie systemu CRM zawsze mamy najświeższe dane. Dodatkowo w systemie CRM mamy liczne raporty analizujące dane zapisane w oprogramowaniu ERP. Przykładowo pracownik może w łatwy sposób sprawdzić stan zadłużenia klienta, zobaczyć jakie faktury zostały wystawione w programie handlowym czy też zweryfikować dostępność produktu na magazynie. Integracja umożliwia także wysłanie wygranej oferty do programu ERP jako zamówienia. Powyższa funkcjonalność przynosi klientom wymierne korzyści:

Szybsze wdrożenie

Dzięki synchronizacji baz danych nie ma potrzeby ręcznego importu danych podczas wdrożenia systemu CRM. Wszystkie dane kontrahentów oraz produktów automatycznie znajdą się w aplikacji CRM. To znacznie skraca proces wdrożenia, a użytkownik nie ma przeświadczenia, iż zaczyna pracować na “pustej” bazie danych. Co więcej od razu ma wgląd w dane finansowe, więc szybko może docenić ułatwienia w pracy wynikające z wdrożenia oprogramowania CRM.

Pełne dane o Kliencie

Jedną z największych zalet integracji CRM i ERP jest to, że użytkownik otrzymuje pełny obraz współpracy z klientem. Zaczynając od danych teleadresowych, wymiany korespondencji mailowej, zaplanowanych zadań, ofert poprzez dane finansowe pobierane z systemu ERP. Programy te razem zapewniają pełny wgląd w potrzeby klientów, ich nawyki zakupowe, udostępniają historię zamówień oraz płatności czy też prezentują preferencje Klienta. Wiedza ta nie tylko daje pełny obraz współpracy z klientami, ale może również pomagać w budowaniu trwałych relacji z klientami i określeniu, gdzie istnieje potencjał zwiększenia przychodów firmy.

Lepszy dostęp do kluczowych informacji

W pełni zintegrowane rozwiązanie CRM i ERP daje pracownikom możliwość dostępu do ważnych informacji w czasie rzeczywistym (on-line). Bez niego użytkownicy są mniej wydajni, ponieważ tracą czas na wyszukiwanie danych w rożnych programach lub angażują w ten proces innych pracowników. Dzięki integracji z systemem handlowym użytkownicy systemu CRM mają na bieżąco dostęp do takich informacji jak: stany magazynowe, dane finansowe klienta, historię zamówień, stan rozliczeń czy aktualne ceny.

Usprawnienie procesów biznesowych

Bez zintegrowanego rozwiązania wiele procesów biznesowych odbywa się ręcznie co jest bardzo czasochłonne i może skutkować powstaniem wielu błędów. Kluczową korzyścią płynącą z połączenia oprogramowania ERP i CRM jest zwiększenie efektywności pracowników poprzez usprawnienie procesów i automatyzację czynności. Przykładowo wygrane oferty wprowadzane z programie CRM mogą być automatycznie przeniesione do systemu ERP. Dodatkowo, zintegrowane rozwiązanie pozwala na wyeliminowanie wpisywania tych samych danych w kilku programach równocześnie.

Zachęcamy także do obejrzenia filmu poświęconego integracji:

Wpisy PromowaneKorzyści wynikające z integracji ITCube CRM z programem handlowym

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.