Korzyści wynikające z pozycjonowania, czyli efektywny sposób na pozyskiwanie nowych klientów

Każda firma prowadząca swoją stronę w internecie powinna zapoznać się z zasadami pozycjonowania stron www (SEO). Jest to obecnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskanie nowych klientów, ponieważ zapewnia dotarcie do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą.

Korzyści wynikające z pozycjonowania, czyli efektywny sposób na pozyskiwanie nowych klientów 1

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe. Im wyżej wyświetla się ona na liście wyników, tym większe ma szanse na pozyskanie nowego odwiedzającego. Większość internautów przegląda tylko kilka pierwszych wyników, dlatego tak istotne jest, by dobrze przygotować stronę do rywalizacji o miejsce w wyszukiwarce.

Co składa się na pozycjonowanie stron?

W ramach SEO można wyróżnić dwa rodzaje działań:

  • działanie w obrębie pozycjonowanej strony internetowej obejmujące optymalizację strony m.in naprawę błędów technicznych, poprawę nawigacji, czasu ładowania się strony czy zawartej na niej treści (tzw. on-site SEO);
  • działanie poza stroną internetową, w ramach którego pozyskuje się linki zewnętrzne kierujące do pozycjonowanej strony (tzw. off-site SEO).

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową firmy?

Pozycjonując stronę zwiększamy jej widoczność na konkretne frazy kluczowe. Są to słowa wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników, którzy w danym momencie szukają danego produktu lub usługi. A skoro szukają, to z dużym prawdopodobieństwem możemy podejrzewać, że będą zainteresowani jego zakupem. Jeżeli trafią w tym momencie na stronę naszej firmy, to mamy dużą szansę na pozyskanie nowego klienta. Oczywiście samo jego wejście na stronę nie gwarantuje zakupu. Zależy to także od tego, czy została dobrze zoptymalizowana treść strony, a oferta jest ciekawa i zachęca do zawarcia transakcji. Dobrze pozycjonowana strona przyczynia się także do poprawy jakości prezentowanych na niej treści oraz do wzrostu rozpoznawalności marki.

Czy lepiej zlecić pozycjonowanie firmowej strony zewnętrznej agencji czy robić to samemu?

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga olbrzymiej wiedzy i stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji, takiej jak Internetica, pozwala osiągnąć doskonałe wyniki nawet dla bardzo konkurencyjnych i trudnych do pozycjonowania fraz kluczowych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top