Każda firma prowadząca swoją stronę w internecie powinna zapoznać się z zasadami pozycjonowania stron www (SEO). Jest to obecnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskanie nowych klientów, ponieważ zapewnia dotarcie do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe. Im wyżej wyświetla się ona na liście wyników, tym większe ma szanse na pozyskanie nowego odwiedzającego. Większość internautów przegląda tylko kilka pierwszych wyników, dlatego tak istotne jest, by dobrze przygotować stronę do rywalizacji o miejsce w wyszukiwarce.
Co składa się na pozycjonowanie stron?
W ramach SEO można wyróżnić dwa rodzaje działań:
- działanie w obrębie pozycjonowanej strony internetowej obejmujące optymalizację strony m.in naprawę błędów technicznych, poprawę nawigacji, czasu ładowania się strony czy zawartej na niej treści (tzw. on-site SEO);
- działanie poza stroną internetową, w ramach którego pozyskuje się linki zewnętrzne kierujące do pozycjonowanej strony (tzw. off-site SEO).
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową firmy?
Pozycjonując stronę zwiększamy jej widoczność na konkretne frazy kluczowe. Są to słowa wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników, którzy w danym momencie szukają danego produktu lub usługi. A skoro szukają, to z dużym prawdopodobieństwem możemy podejrzewać, że będą zainteresowani jego zakupem. Jeżeli trafią w tym momencie na stronę naszej firmy, to mamy dużą szansę na pozyskanie nowego klienta. Oczywiście samo jego wejście na stronę nie gwarantuje zakupu. Zależy to także od tego, czy została dobrze zoptymalizowana treść strony, a oferta jest ciekawa i zachęca do zawarcia transakcji. Dobrze pozycjonowana strona przyczynia się także do poprawy jakości prezentowanych na niej treści oraz do wzrostu rozpoznawalności marki.
Czy lepiej zlecić pozycjonowanie firmowej strony zewnętrznej agencji czy robić to samemu?
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga olbrzymiej wiedzy i stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji, takiej jak Internetica, pozwala osiągnąć doskonałe wyniki nawet dla bardzo konkurencyjnych i trudnych do pozycjonowania fraz kluczowych.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.