Koszmary obsługi klienta

Niezadowolony klient przekazuje w mediach społecznościowych złą opinię o twojej firmie średnio dwudziestu osobom, zadowolony – zaledwie czterem.
Ta krzywdząca statystyka nie oznacza, że źle pracujesz. Czasami po prostu otwierają się drzwi i wkracza postrach wszystkich handlowców: Trudny klient

Poznaj najczęściej występujące typy tych osobników.

Klient nieufny

Koszmary obsługi klienta 1

Niemal każdy klient jest podejrzliwy. Ten jednak jest nie tylko ostrożny, ale też przeważnie niegrzeczny. Uważa, że na pewno zostanie przez ciebie oszukany. Jest czujny, więc unikaj podawania informacji niesprawdzonych. Pozna to i utwierdzi w przekonaniu, że nie masz czystych intencji.
– Ludzie przeważnie trafiają do nas z polecenia osób, którym nasze wyroby do terapii biomagnetycznej pomogły – mówi przedstawicielka sklepu internetowego butterfly-mag.com. – Czasem trafia się jednak klient z góry przekonany, że nasza oferta jest szalbierstwem. Między innymi dla takich osób umieściliśmy na stronie opinie ekspertów i wyniki badań medycznych. Klient ma okazję przekonać się, że w tak ważnej sprawie, jaką jest ludzkie zdrowie, nie stosujemy żadnych handlowych sztuczek, a proponowana terapia sprawdza się przy leczeniu bólu i dysfunkcji narządów ruchu.

Jeszcze trudniejszy w obsłudze jest

klient agresywny

Jest nieuprzejmy, a gdy popełnisz najmniejszy błąd bez żenady oskarży cię o celowe działanie. To człowiek sfrustrowany, który chętnie wyładuje na tobie swój stan ducha. Nie ma w zasadzie na niego sposobu, pozostaje zachowanie spokoju i – mimo wszystko – uprzejmości.
– Nie można dać się sprowokować, co najwyżej zaproponować, że obsłuży go inna osoba – radzi właściciel sieci serwisów komputerowych itnaprawy.pl.

Klient małomówny

Jest przeważnie miłym człowiekiem i przypadkiem, nad którym trzeba się dużo napracować. Nie wypowiada się jednoznacznie, nie artykułuje oczekiwań, jest powściągliwy. Trzeba poświęcić mu maksimum uwagi i stopniowo budować zaufanie.
– Najgorsze jest to, że nawet gdy uda się nam zrealizować zlecenie trudno ocenić, czy na pewno spełniliśmy jego oczekiwania – twierdzi przedstawicielka serwisu internetowego kobietapo60.pl.

Bardzo źle wpływającym na morale pracownika obsługi jest też
klient niezdecydowany
Z góry nastawiony jest negatywnie i też potrafi być niegrzeczny. Bardzo trudno jest wzbudzić w nim entuzjazm. Żaden argument nie przekona go. Pozostaje nam podkreślanie korzyści, jakie płyną z naszej oferty i wyprzedzanie jego kontr.
– Taki człowiek jeżeli się wreszcie na coś zdecyduje i tak odejdzie z przeświadczeniem, że go oszukałeś – uważają pracownicy firmy z osłonami okiennymi, której wizytówką jest strona zaluzjedrewniane.net.

Ostatnim trudnym, choć niegroźnym przypadkiem, jest

klient gaduła

Jest przeważnie sympatyczny i otwarty na kontakt. Cóż z tego, skoro kontakt ten jest jednostronny – gaduła oczekuje wysłuchania i naszego zainteresowania. Nie przerywaj, staraj się przemycić najważniejsze informacje, a być może zakończysz spotkanie sukcesem.
– Mamy takiego klienta – przyznają ludzie z firmy reklamowej festekipa.pl. – Gdy go widzimy uciekamy, pozostaje nasz kolega o stalowych nerwach. Potrafi słuchać i skłonić do złożenia zamówienia, choć trwa to dużo czasu.

Opisaliśmy najczęściej występujące typy trudnych klientów. Nie ma na nich sprawdzonego sposobu. Jedynym pewnym jest uśmiech, a później chwila relaksu na zapleczu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top