Pozycjonowanie stron internetowych jest długotrwałym, ale opłacalnym działaniem marketingowym, które wprost przekłada się na zyski firmy. Sprawdź, ile kosztuje i co musisz wziąć po uwagę, szacując cenę usługi.
Klucz do sukcesu: pozycjonowanie stron internetowych
Wysoka pozycja w Google jest marzeniem każdej firmy – wpływa na zwiększenie ruchu w witrynie, a co za tym idzie jest głównym czynnikiem odpowiedzialnym za pozyskanie nowych klientów i wzrost sprzedaży. Nic dziwnego, że pozycjonowanie stron, czyli działania mające na celu zwiększanie widoczności witryny w Google są dziś wymieniane wśród najbardziej skutecznych usług marketingowych. Samodzielne budowanie pozycji strony jest ciężką i czasochłonną pracą, dlatego coraz więcej firm decyduje się oddać tę kwestię w ręce profesjonalistów.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Każda agencja ma własny cennik pozycjonowania stron, ale to, ile finalnie zapłacisz za pozycjonowanie stron internetowych zależy od wielu czynników. Ceny mogą wahać się nawet od 100 do 1500 zł netto miesięcznie. Jedną z najważniejszych zmiennych jest model rozliczenia i pakiet usług, czyli zakres działań, którymi zostanie objęta twoja witryna. Dlatego zanim zdecydujesz się na konkretną opcję, warto dokładnie przeanalizować aktualny stan strony www pod kątem pozycjonowania i zidentyfikować działania, które przyniosą zamierzony efekt.
Pozycjonowanie stron może mieć różne oblicza – obejmuje wiele pozornie niezwiązanych z sobą akcji i jest ściśle związane z modelem, w którym działa twoja firma. Do najważniejszych rodzajów pozycjonowania zaliczamy pozycjonowanie lokalne i szerokie.
- Pozycjonowanie lokalne jest dedykowanie dla małych i średnich firm, które funkcjonują na lokalnym rynku, np. wyłącznie na terenie konkretnego miasta. Działania SEO skupiają się na zbudowaniu wysokiej widoczności na frazy związane z lokalizacją sklepu i przyciągnięciu klientów, którzy zamieszkują dany region.
- Pozycjonowanie szerokie to usługa premium, która pozwala dotrzeć do milionów użytkowników na terenie całego kraju i zagranicą. Dzięki wyspecjalizowanym zabiegom witryna wyświetla się na wysokich pozycjach na setki fraz powiązanych z ofertą.
Pozycjonowanie stron – jaki model rozliczania wybrać?
Jeśli przeanalizujesz oferty agencji marketingowych, szybko zauważysz, że większość z nich rozlicza się na frazy. W praktyczne oznacza to, że klient płaci za efekt pozycjonowania – osiągnięcie wysokich pozycji dla wybranych fraz. Cennik pozycjonowania stron jest zróżnicowany ze względu na ilość fraz i preferowaną pozycję w Google. Najdroższe będzie oczywiście wywindowanie witryny do Top 3 w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych w takim modelu, choć popularne, nie jest optymalne. Agencja, aby szybko osiągnąć efekt, często sięga po ryzykowne środki, co może skutkować np. nałożeniem filtru i usunięciem strony z Google.
Innym sposobem rozliczeń, który proponuje agencja Widoczni jest pozycjonowanie stron na wszystkie frazy związane z ofertą. To kompleksowy zakres działań, który wychodzi daleko poza klasyczne pozycjonowanie. W tym modelu agencja skupia się przede wszystkim na wsparciu sprzedaży i osiągnięciu celów konwersyjnych poprzez szereg akcji, np. content marketing, link building czy optymalizację strony www. Działania zapewniają wysoką widoczność na wiele fraz i wzrost ruchu organicznego, który nie ustępuje nawet po zakończeniu współpracy.
Kompleksowe pozycjonowanie stron internetowych (więcej informacji na: https://widoczni.com/pozycjonowanie-stron/) jest pozornie droższym rozwiązaniem. To prawda – wydatki na start są wyższe, ale dobrze prowadzone działania SEO z czasem przynoszą ogromne efekty (m.in. spadek kosztu pozyskania klienta, wzrost sprzedaży i ROI), a poniesione koszty zwracają się z nadwyżką.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.