Pozycjonowanie stron internetowych jest długotrwałym, ale opłacalnym działaniem marketingowym, które wprost przekłada się na zyski firmy. Sprawdź, ile kosztuje i co musisz wziąć po uwagę, szacując cenę usługi.
Klucz do sukcesu: pozycjonowanie stron internetowych
Wysoka pozycja w Google jest marzeniem każdej firmy – wpływa na zwiększenie ruchu w witrynie, a co za tym idzie jest głównym czynnikiem odpowiedzialnym za pozyskanie nowych klientów i wzrost sprzedaży. Nic dziwnego, że pozycjonowanie stron, czyli działania mające na celu zwiększanie widoczności witryny w Google są dziś wymieniane wśród najbardziej skutecznych usług marketingowych. Samodzielne budowanie pozycji strony jest ciężką i czasochłonną pracą, dlatego coraz więcej firm decyduje się oddać tę kwestię w ręce profesjonalistów.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?
Każda agencja ma własny cennik pozycjonowania stron, ale to, ile finalnie zapłacisz za pozycjonowanie stron internetowych zależy od wielu czynników. Ceny mogą wahać się nawet od 100 do 1500 zł netto miesięcznie. Jedną z najważniejszych zmiennych jest model rozliczenia i pakiet usług, czyli zakres działań, którymi zostanie objęta twoja witryna. Dlatego zanim zdecydujesz się na konkretną opcję, warto dokładnie przeanalizować aktualny stan strony www pod kątem pozycjonowania i zidentyfikować działania, które przyniosą zamierzony efekt.
Pozycjonowanie stron może mieć różne oblicza – obejmuje wiele pozornie niezwiązanych z sobą akcji i jest ściśle związane z modelem, w którym działa twoja firma. Do najważniejszych rodzajów pozycjonowania zaliczamy pozycjonowanie lokalne i szerokie.
- Pozycjonowanie lokalne jest dedykowanie dla małych i średnich firm, które funkcjonują na lokalnym rynku, np. wyłącznie na terenie konkretnego miasta. Działania SEO skupiają się na zbudowaniu wysokiej widoczności na frazy związane z lokalizacją sklepu i przyciągnięciu klientów, którzy zamieszkują dany region.
- Pozycjonowanie szerokie to usługa premium, która pozwala dotrzeć do milionów użytkowników na terenie całego kraju i zagranicą. Dzięki wyspecjalizowanym zabiegom witryna wyświetla się na wysokich pozycjach na setki fraz powiązanych z ofertą.
Pozycjonowanie stron – jaki model rozliczania wybrać?
Jeśli przeanalizujesz oferty agencji marketingowych, szybko zauważysz, że większość z nich rozlicza się na frazy. W praktyczne oznacza to, że klient płaci za efekt pozycjonowania – osiągnięcie wysokich pozycji dla wybranych fraz. Cennik pozycjonowania stron jest zróżnicowany ze względu na ilość fraz i preferowaną pozycję w Google. Najdroższe będzie oczywiście wywindowanie witryny do Top 3 w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych w takim modelu, choć popularne, nie jest optymalne. Agencja, aby szybko osiągnąć efekt, często sięga po ryzykowne środki, co może skutkować np. nałożeniem filtru i usunięciem strony z Google.
Innym sposobem rozliczeń, który proponuje agencja Widoczni jest pozycjonowanie stron na wszystkie frazy związane z ofertą. To kompleksowy zakres działań, który wychodzi daleko poza klasyczne pozycjonowanie. W tym modelu agencja skupia się przede wszystkim na wsparciu sprzedaży i osiągnięciu celów konwersyjnych poprzez szereg akcji, np. content marketing, link building czy optymalizację strony www. Działania zapewniają wysoką widoczność na wiele fraz i wzrost ruchu organicznego, który nie ustępuje nawet po zakończeniu współpracy.
Kompleksowe pozycjonowanie stron internetowych (więcej informacji na: https://widoczni.com/pozycjonowanie-stron/) jest pozornie droższym rozwiązaniem. To prawda – wydatki na start są wyższe, ale dobrze prowadzone działania SEO z czasem przynoszą ogromne efekty (m.in. spadek kosztu pozyskania klienta, wzrost sprzedaży i ROI), a poniesione koszty zwracają się z nadwyżką.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.