Początkujący przedsiębiorcy, którzy stają przed decyzją o sfinansowaniu swoich pierwszych inwestycji mogą wybierać między dwoma standardowymi produktami: kredytami obrotowymi i inwestycyjnymi. Który z nich jest w zasięgu małej firmy usługowej?
Spółka cywilna i jednoosobowa działalność gospodarcza: dla banku klientem jest osoba fizyczna
W przeciwieństwie do podmiotów prawa handlowego (np. spółki z o.o.) – właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych lub współwłaściciele spółek cywilnych są traktowani przez bank podobnie jak osoby fizyczne. To oznacza, że przy szacowaniu zdolności kredytowej klienta – analitycy nie tyle przyglądają się klientom i partnerom biznesowym przedsiębiorcy, co analizują jego szeroko zakrojoną sytuację finansową.
Z tego też powodu bank zajmie się analizą m.in.*:
- sum limitów na kartach kredytowych przedsiębiorcy,
- liczby członków na utrzymaniu gospodarstwa domowego,
- kosztów bieżących.
* Pełną listę czynników, które decydują o zdolności kredytowej małego przedsiębiorcy znajdziesz m.in. w kalkulatorze stworzonym przez zespół Comperia.pl.
Kredyt inwestycyjny tylko dla dojrzałego biznesu
Kredyty inwestycyjne są produktami udzielanymi w perspektywie długoterminowej i co do zasady – są w zasięgu albo dojrzałych przedsiębiorstw z ugruntowaną pozycją rynkową, albo tych właścicieli firm, którzy dysponują odpowiednim majątkiem pod zastaw.
Kredyt obrotowy dla mniejszych przedsiębiorców
Kredyty obrotowe to produkty o szerokim zastosowaniu i stosunkowo wysokiej dostępności. Banki chętnie udzielają ich zarówno dojrzałym firmom, jak i początkującym przedsiębiorcom (MŚP).
Właściciele mogą wybierać spośród kredytów obrotowych:
- otwartych: bank pozostawia większą swobodę w zarządzaniu środkami przez przedsiębiorcę, a przy tym nie ma wydzielonego konkretnego terminu spłaty; kapitał może zostać wykorzystany m.in. na zakup materiałów, elementów wyposażenia, zwiększenie kadry pracowniczej etc.,
- celowych: tańsze pod względem kosztowym, ale mniej elastyczne; przedsiębiorca ma z góry określony termin spłaty, a same środki muszą zostać zagospodarowane w taki sposób, jak zawarto to w umowie (bank może prowadzić monity, które potwierdzą, czy przedsiębiorca zagospodarował środki we właściwy sposób).
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.