Aby zbudować aglomerację miejską potrzeba do tego ciężkiego sprzętu, dobrego projektu, pieniędzy i zaangażowanych ludzi. A co, gdy postanowimy stworzyć miasto z kryształu, e-commerce inny i wyjątkowy?
Wydawałoby się – banalny interes, sprzedaż szklanych statuetek – pewnie z Chin sprowadzonych. Nic wielkiego. Jeśli tak właśnie myślisz, to nie wiesz, jak bardzo się mylisz.
Po pierwsze – tych szklanych upominków nie da się kupić ot tak, gotowych – napisy, motywy, jakby zanurzone w szkle, to żmudna i trudna praca. Po drugie – aby stworzyć szklane cudo, nie wystarczy wziąć do ręki kawałka szkła i pomyśleć – stworzę z tego świetny produkt. To nie wystarczy do odniesienia sukcesu w tej branży. Zresztą, proszę wskazać firmę, która z łatwością i wielkim przytupem pojawiła się w dzisiejszym polskim świecie biznesu i która się w nim bez problemów zakorzeniła?
Początkowo CrystalCIty, a teraz Krysztaly3d.pl, bo o nim mowa, powstawało cegła po cegle. Mozolna budowa marki była efektem wielkiego zaangażowania i ciężkiej pracy.
– Nie było łatwo. Właściwie wchodząc na rynek z naszym produktem, czyli szklanymi statuetkami 3D, nie wiedzieliśmy zbyt dużo na ten temat. Potykaliśmy się o własne nogi nastawiając się od początku na klientów biznesowych, gdyż z takimi dotychczas pracowaliśmy prowadząc działalność szkoleniowo – doradczą – wspomina Kamil Sawoń i dodaje: – Był pomysł, wizja rozwoju biznesu, pozyskane środki z dofinansowania i huraoptymizm. Jednak życie i konsumenci szybko zweryfikowali nasze wyobrażenie o budowaniu firmy zajmującej się tworzeniem statuetek ze szkła.
Fundamentem dla samego pomysłu była uzyskana dotacja unijna. Następnie został znaleziony lokal, którego lokalizacja jednak nie sprzyjała sprzedaży statuetek klientom „z ulicy”. Pani Ania z mężem Kamilem – właściciele firmy analizując specyfikę swojego produktu nastawili się od początku, że będzie on przede wszystkim gadżetem reklamowym oraz alternatywną dla proponowanych dotychczas nagród, które najczęściej wręczane były w formie pucharów, pater, czy tabliczek pamiątkowych.
Żmudne budowanie marki Krysztaly3d.pl pochłaniało początkowo wszelkie uzyskane dochody, nie tylko ze sprzedaży samych statuetek, ale także z innych form działalności pani Anny i pana Kamila. – Mieliśmy problem z organizowaniem czasu pracy przez nadmiar obowiązków, jakie na siebie wzięliśmy. Robiliśmy wszystko – od pozyskiwanie zleceń, ich realizację, tak ważną zwłaszcza na początku działalność marketingową po pakowanie i wysyłanie paczek. To wszystko sprawiało, że pracowaliśmy nawet po dwanaście godzin dziennie, a końca zadań do wykonania nie było widać – wspomina Kamil Sawoń, który podkreśla, że tak trudny czas w początkowym rozwoju działalności w pewnym momencie doprowadził go wraz z żoną pod ścianę. – Rozważaliśmy wstrzymanie całego przedsięwzięcia – mówi.
Jednak, kiedy dwoje ludzi, z niewyczerpująca się energią i wiarą w słuszność podejmowanych działań tworzy coś wspólnie, to trudno zwyczajnie się poddać i złożyć przysłowiową broń.
Państwo Sawoń postawiło wszystko na jedną kartę. Kolejny kredyt, zatrudnienie pracownika i wszystkie siły skierowane w rozwój produkcji szklanych statuetek.
Przy tak wielkim zaangażowaniu, to nie mogło się już nie udać…
Dzisiaj marka Krysztaly3d.pl jest rozpoznawalną na rynku polskich przedsiębiorstw. Każdy, kto trafi na wyroby sygnowane Krysztaly3d.pl pomyśli – fachowa obsługa, świetny wyrób, profesjonalna produkcja, słowem – godna polecenia firma. I choć początkowo Annie i Kamilowi Sawoń było daleko do klientów indywidualnych, to właśnie oni docenili statuetki 3D i obecnie stanowią podstawę odbiorców produktu. A jak wiadomo, nic nie daje tak dużej satysfakcji z wykonywanej pracy, jak zadowolenie klientów którzy dzięki możliwości zaprojektowania własnej szklanej statuetki doceniają wysiłek wkładany w stworzenie oryginalnego, niepowtarzalnego wyrobu.
Cóż pozostaje dodać? Chyba tylko tyle, że jeśli właśnie zastanawiasz się nad jaką oryginalną pamiątkę bądź upominkiem dla najbliższej osoby to koniecznie musisz zajrzeć na stronę www.krysztaly3d.pl
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...