Pojawiły się spekulacje odnośnie tego, że EURid może przedłużyć swój kontrakt z Komisją Europejską na zarządzanie rozszerzeniem .eu na kolejne 5 lat. Michele Neylon z ISquattedYour.EU podaje, że, pomimo iż nie jest to jeszcze oficjalne oświadczenie, plotkę tą potwierdza kilka niezależnych źródeł.
.Eu jest trzecią największą ccTLD w Europie – z ponad 3 milionami zarejestrowanych domen. EURid jest jednak krytykowana za nieporadzenie sobie z fazą landrush, za upór w dokonaniu niezbędnych zmian i nieumiejętność odpowiedniego promowania europejskiego rozszerzenia.
W kwietniu 2006 roku, Bob Parsons, założyciel i dyrektor GoDaddy, drwił z EURid, które pozwoliło w okresie landrush by setki najlepszych domen trafiły do fałszywych registarów bez konieczności konkurowania z prawdziwymi firmami.
EURid badał później oskarżenia o bezprawne wykorzystywanie 74 tys. nazw .eu. Wydał oświadczenie, w którym informował, że 400 registrarów zostało pozwanych za nieprzestrzeganie warunków umowy. Okazało się jednak, że sprawcami zamieszania były zaledwie trzy firmy – Ovidio, Fausto i Gabino. EURid nie potrafiło jednak dowieść tego w sądzie.
W kwietniu 2007 roku EURid podjęła działania wobec rzekomego cybersquattersa – Zheng Qingyin – zawieszając 10 tys. posiadanych przez niego domen oraz argumentując, że osoba ta nie kwalifikowała się do posiadania nazw w związku z faktem, że nie jest to obywatel żadnego europejskiego kraju. Instytucja nie cofnęła swojej decyzji nawet po tym, jak okazało się, że Zhend kupił wszystkie nazwy za pomocą Buycoll – akredytowanego registrara .eu mającego swoją siedzibę… w Chinach.
Najpoważniejsze zarzuty wiążą się jednak z nieumiejętnością promowania .eu. Według Johna McCormaca – z 1 723 638 sprawdzonych stron z europejskim rozszerzeniem tylko 13,37 proc. było aktywnych i unikalnych. Obok tych funkcjonuje 16,79 proc. domen zaparkowanych, 16,68 proc. kierujących na inne strony oraz 6,02 proc., które wypełnione są duplikowanymi treściami.
Ilość zarejestrowanych domen może robić wrażenie. Ale w proporcji do ilości krajów i liczby domen z ich lokalnymi rozszerzeniami .eu nie wypracowało sobie sposobu dotarcia na ich rynki – przekonuje McCormac.
Źródło: Aznews.pl
za DomainNameNews
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.