Wiele biur księgowych oferuje swoim klientom możliwość powadzenia księgowości przez internet. To kusząca oferta, ponieważ można w większości przypadków realizować formalności bez wychodzenia z domu, niemniej jednak ma też swoje minusy. Kiedy warto się na nią zdecydować?
Przede wszystkim trzeba wymienić kilka różnych wariantów prowadzenia księgowości przez internet. To między innymi:
- udostępnienie klientowi programu do księgowości wraz z pomocą księgowych online i przez telefon, wtedy to klient samodzielnie prowadzi księgi, ale ma też stałe wsparcie ekspertów, gdy jest ono potrzebne
- przekazywanie dokumentów księgowej z biura rachunkowego, która zajmuje się wtedy wprowadzeniem danych do programu – dokumenty można przekazać przez internet lub też za pośrednictwem firmy kurierskiej
W pierwszym przypadku, oczywiście, na księgowanie trzeba przeznaczyć więcej swojego czasu, bo chociaż program pozwala na znaczne uproszczenie i przyspieszenie formalności w stosunku do własnoręcznego wypisywania dokumentów, to jednak nie daje aż tak dużego komfortu jak w przypadku pełnej obsługi biura rachunkowego.
Naturalnie, kolejną ważną kwestią są tutaj koszty. Najmniej zapłaci się za korzystanie z programu komputerowego – są to programy online, które wymagają regularnej, comiesięcznej płatności abonamentowej, która zwykle określona jest w zależności od liczby dokumentów czy też zakresu dostępnych narzędzi i usług. Biuro rachunkowe przez internet jest z kolei droższym rozwiązaniem, ponieważ to ono pozwala na uzyskanie pełnego wsparcia ekspertów w swojej dziedzinie.
Firmy, które chcą prowadzić księgowość online, muszą mieć oczywiście stały dostęp do internetu. To plus wtedy, gdy w okolicy nie ma żadnego biura rachunkowego, a także przy częstych wyjazdach. Są też ograniczenia, na przykład nie jest możliwa pełna księgowość. Wrocław czy inne duże miasta w Polsce mają wiele biur do dyspozycji klientów. Sprawa gorzej prezentuje się w mniejszych miejscowościach, dlatego to właśnie przedsiębiorcy z nich częściej decydują się na usługi przez internet.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...