Zakupy przez Internet stają się coraz popularniejszą formą nabywania nowych produktów. Według aktualnych statystyk, w Polsce można odnotować wzrost liczby osób korzystających z e-sklepów. Jednak niektórzy wciąż mają przed tym pewne opory. Jak pozbyć się wątpliwości i wyrobić w sobie umiejętność bezpiecznego kupowania odzieży online? Oto pięć złotych zasad, które mogą to ułatwić.
Największa obawa wiąże się z tym, że będziemy rozczarowani zakupionym produktem. Niepokoimy się, że nie mając możliwości dotknięcia i obejrzenia „na własne oczy” wybranego towaru, trafimy na bubel lub okaże się on po prostu niezgodny z naszymi oczekiwaniami. W przypadku odzieży pojawia się dodatkowo problem dobrania odpowiedniego rozmiaru. Wszystkie te wątpliwości są uzasadnione, dlatego pomyśleli o nich również właściciele sklepów internetowych. Ich celem jest (a przynajmniej powinno być) maksymalne ułatwienie klientowi procesu zakupowego. Chodzi tutaj zarówno o wybór właściwego rozmiaru, jak i koloru, faktury, czy kroju.
Aby rozwiązać pierwszy problem, wystarczy dokładny opis produktu. Powinny znajdować się w nim parametry dla każdego rozmiaru, np. w formie praktycznej tabelki. Aby nie mieć wątpliwości co do tego, czy musimy wziąć S, M, czy może L, najlepiej mieć pod ręką ubrania, które nosimy najczęściej. Przykładowo, gdy chodzi o sukienkę, zmierzmy długość i szerokość tej ulubionej, która ma podobny krój lub stopień dopasowania do ciała. Wówczas łatwiej będzie nam określić, czy wybrana literka odpowiada naszym faktycznym wymiarom. Druga zasada odnosi się do dokładnego zapoznania się z konkretną rozmiarówką. Jeżeli kupujemy gdzieś pierwszy raz, nie wybierajmy rozmiaru w ciemno. W różnych sklepach takie wartości są zmienne: w jednym miejscu pasująca na nas bluzka będzie oznaczona literką S, w drugim M, a w trzecim nawet L. Wszystko zależy od producenta.
Wybierz butik internetowy, który ma pozytywne opinie i dobre zdjęcia
Kolejną koniecznością przy bezpiecznych zakupach online jest dokładne sprawdzenie opinii o wybranym sklepie. Obecnie mamy dostęp do wielu stron zajmujących się zbieraniem ocen na temat firm, dlatego nie będzie to trudne. Warto sprawdzić również komentarze pojawiające się na firmowym profilu na Facebooku, zwłaszcza wtedy, gdy jest na bieżąco prowadzony. Jeżeli sklep utrzymuje stały kontakt z klientami, odpowiada na ich zażalenia i pozytywne opinie, dodaje pojawiające się nowości, z pewnością będzie bardziej godny zaufania, niż firma-widmo bez rozwiniętych social mediów.
W czwartej zasadzie chodzi o coś dość oczywistego, ale niestety wciąż pomijanego przez właścicieli butików internetowych. Zdjęcia są najważniejsze – w końcu to na ich podstawie będziemy w stanie określić, czy wybrana odzież faktycznie nam się podoba. Liczy się nie tylko pierwsze wrażenie, czyli wygląd ciuchów na zgrabnej modelce, ale również możliwość zoomowania fotografii i sprawdzenia dokładnej faktury, kolorów, detali. Ostatni punkt to polityka zwrotów i wymiany produktów. Najlepiej zapoznać się z nią już na samym początku, zanim w ogóle zaczniemy przeglądać ofertę sklepu. Zawsze kupuj ubrania przez Internet tylko tam, gdzie wyraźnie i szczegółowo uwzględniono twoje prawo do zwrotu zakupionego produktu.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.