Lala to nowa aplikacja sieciowa – połączenie sklepu online, narzędzia do synchronizacji danych między dyskiem twardym a serwerem oraz odtwarzacza muzyki.
To już druga wersja tej witryny. Pierwsza była komercyjnym projektem oferującym pięć milionów utworów. Odtworzenie jednego w oknie przeglądarki kosztowało 10 centów. Pobranie chronionej mechanizmem DRM wersji na HDD wyceniano na niecałego dolara.
Nowa odsłona Lali pozwala użytkownikom na nieograniczony, wolny od reklam, darmowy dostęp do plików, które dana osoba już posiada na swoim komputerze. Do tego, za 10 centów, można odsłuchiwać nowe piosenki. Kluczowym elementem jest więc moduł synchronizujący informacje między serwerem a twardym dyskiem.
Aby ta funkcja działała Lala musiała stoczyć batalię z właścicielami praw autorskich. Ostatecznie udało się jednak wypracować model, który zadowolił obie strony i pozwolił na uruchomienie usługi.
Obecnie w serwisie znajduje się sześć milionów utworów, w tym materiały nagrane przez ponad 170 tysięcy niewielkich wytwórni z całego świata. Lala automatycznie rozpoznaje, które są na twardym dysku – odpowiada za to program Music Mover. Działa on zarówno w środowisku Windows, jak i Mac OS.
Music Mover przesyła do aplikacji nie tylko informacje o samych utworach, ale także listy odtwarzania. Dlatego użytkownik nie musi od zera tworzyć ulubionych zestawów piosenek. Program instaluje w systemie niewielką wtyczkę, która zapewnia stały nadzór nad modyfikacjami wprowadzanymi w bibliotece piosenek.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.