LibreDocs: tworzenie dokumetów biznesowych

Opublikowano: 23 września 2013. Kategoria: Startupy. Tagi: ,

Ruszył LibreDocs – system, który przyspieszać ma przygotowanie dokumentów potrzebnych do prowadzenia działalności biznesowej. Rozwiązanie skierowane jest do małych i średnich przedsiębiorstw, w tym firm konsultingowych, które opracowują biznes plany na zlecenie.

LibreDocs ma być kompleksowym rozwiązaniem, pozwalającym online, w czasie rzeczywistym, przygotować profesjonalnie dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, m.in. biznesplan, plan finansowy i marketingowy. Z LibreDocs można korzystać na zasadzie darmowego dostępu i abonamentów oferujących więcej funkcji. System jest dostępny z poziomu komputera i urządzeń mobilnych.

LibreDocs to kompleksowe rozwiązanie, które krok po kroku prowadzi przedsiębiorcę przez proces przygotowania danego dokumentu. Automatycznie łączy część opisową z wyliczeniami, umożliwia modyfikacje na każdym etapie powstawania materiału, a także pracę zespołową – przekonuje Tadeusz Murgrabia, szef zespołu projektowego LibreDocs.

LibreDocs_nawigacja systemu

Użytkownicy, którzy dysponują większą ilością czasu mogą samodzielnie stworzyć dokumentację. Wystarczy wybrać szablon projektu i postępować według wskazówek systemu, który podpowiada jakie informacje należy wprowadzać i czuwa, aby użytkownik niczego nie pominął. LibreDocs pozwala na wstawianie do dokumentacji dynamicznych tabel, arkuszy z obliczeniami, prognozami i statystykami. Za jego pomogą można też zaplanować budżet, określić wysokość kredytu, jaki może być potrzebny do realizacji projektu czy ustalić progi rentowności dla poszczególnych działań.

W LibreDocs można zapraszać do dokumentów współpracowników lub partnerów biznesowych, przydzielając im dostęp do całego projektu lub jego wybranych elementów.

Z LibreDocs mogą korzystać zarówno twórcy start-upów, małe i średnie przedsiębiorstwa chcące uruchomić nowe projekty, jak również firmy konsultingowe, które zawodowo opracowują tego typu materiały. Oddzielną grupę odbiorców stanowią przyszli beneficjenci programów pomocowych, którzy występując o wsparcie muszą przedstawić szczegółowy biznesplan z dokładną strukturą finansów i strategią promocyjną swojej inwestycji. W przyszłości pojawić mają się kolejne moduły, poświęcone m.in. planom personalnym i analizom DCF.

System LibreDocs został opracowany przez spółkę Softclick, specjalizującą się w tworzeniu oprogramowania wspierającego procesy budowy dokumentacji biznesowej. Prace nad projektem są finansowane z unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1.

Dawid ZarazińskiLibreDocs: tworzenie dokumetów biznesowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.