Liderzy e-commerce w wynikach Google 2019 – sprawdź najnowszy raport

Opublikowano: 9 marca 2020. Kategoria: Rynek.

Który sklep internetowy pojawia się na pierwszej stronie Google? Jaki przyciąga ruch z największej ilości słów kluczowych? I co najważniejsze – jakie sklepy internetowe w Polsce najczęściej odwiedzamy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w raporcie “Liderzy swoich branż”.

Liderzy e-commerce w wynikach Google 2019 – sprawdź najnowszy raport 1

Specjaliści z firmy Mayko sprawdzili, który e-commerce zdominował wyniki wyszukiwania w Google w 2019 roku. Raport  SEO “Liderzy swoich branż” stworzony został przede wszystkim z myślą o właścicielach sklepów internetowych i e-commerce managerach. 

To już piąta edycja naszego raportu. W tym roku zdecydowaliśmy się jednak na pewną kluczową zmianę: skupiliśmy się przede wszystkim na rynku e-commerce. Zmiana ta wynika poniekąd z profilu naszej firmy: współpracujemy bowiem głównie ze sklepami internetowymi. Wierzę też, że raport dotyczący liderów najpopularniejszych branż e-commerce może pomóc naszym klientom (ale nie tylko!) w rozwoju ich sklepów. Według ostatnich badań, w Polsce mamy już ponad 30 tysięcy sklepów internetowych i liczba ta stale rośnie. Mimo takiej ilości sklepów wciąż jest miejsce dla kolejnych, a rynek stale się rozwija. Co ciekawe, coraz mniejsze znaczenie odgrywa cena produktu. Klienci oczekują dziś przede wszystkim świetnej jakości obsługi – mówi Maciej Kosierkiewicz, CEO firmy Mayko.

Jak powstawał raport? Raport powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM, które śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane zebrane zostały z każdego miesiąca 2019 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość. Kryterium wyboru lidera danej branży to średnia szacunkowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania Google. W obecnej edycji analizowane były tylko sklepy internetowe, bez stron firmowych i korporacyjnych. Dokładnej analizie objętych zostało ponad 3000 sklepów, których średnia wartość szacunkowego ruchu w 2019 roku wynosiła minimum 1000. Pełną bazę wszystkich analizowanych sklepów udostępniamy wraz z raportem.

To nie wszystko! Jak co roku w drugiej części raportu znajdziemy podsumowanie roku i prognozy dla e-commerce na rok 2020. Swoimi przemyśleniami podzielili się także uznani eksperci z branży SEO i e-commerce. 

Nasza redakcja objęła raport swoim patronatem medialnym. Raport pobrać można z tej strony.

Dawid ZarazińskiLiderzy e-commerce w wynikach Google 2019 – sprawdź najnowszy raport

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.