Który sklep internetowy pojawia się na pierwszej stronie Google? Jaki przyciąga ruch z największej ilości słów kluczowych? I co najważniejsze – jakie sklepy internetowe w Polsce najczęściej odwiedzamy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w raporcie “Liderzy swoich branż”.
Specjaliści z firmy Mayko sprawdzili, który e-commerce zdominował wyniki wyszukiwania w Google w 2019 roku. Raport SEO “Liderzy swoich branż” stworzony został przede wszystkim z myślą o właścicielach sklepów internetowych i e-commerce managerach.
To już piąta edycja naszego raportu. W tym roku zdecydowaliśmy się jednak na pewną kluczową zmianę: skupiliśmy się przede wszystkim na rynku e-commerce. Zmiana ta wynika poniekąd z profilu naszej firmy: współpracujemy bowiem głównie ze sklepami internetowymi. Wierzę też, że raport dotyczący liderów najpopularniejszych branż e-commerce może pomóc naszym klientom (ale nie tylko!) w rozwoju ich sklepów. Według ostatnich badań, w Polsce mamy już ponad 30 tysięcy sklepów internetowych i liczba ta stale rośnie. Mimo takiej ilości sklepów wciąż jest miejsce dla kolejnych, a rynek stale się rozwija. Co ciekawe, coraz mniejsze znaczenie odgrywa cena produktu. Klienci oczekują dziś przede wszystkim świetnej jakości obsługi – mówi Maciej Kosierkiewicz, CEO firmy Mayko.
Jak powstawał raport? Raport powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM, które śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane zebrane zostały z każdego miesiąca 2019 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość. Kryterium wyboru lidera danej branży to średnia szacunkowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania Google. W obecnej edycji analizowane były tylko sklepy internetowe, bez stron firmowych i korporacyjnych. Dokładnej analizie objętych zostało ponad 3000 sklepów, których średnia wartość szacunkowego ruchu w 2019 roku wynosiła minimum 1000. Pełną bazę wszystkich analizowanych sklepów udostępniamy wraz z raportem.
To nie wszystko! Jak co roku w drugiej części raportu znajdziemy podsumowanie roku i prognozy dla e-commerce na rok 2020. Swoimi przemyśleniami podzielili się także uznani eksperci z branży SEO i e-commerce.
Nasza redakcja objęła raport swoim patronatem medialnym. Raport pobrać można z tej strony.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.