Listonic: nasi użytkownicy zdają sobię sprawę, że musimy zarabiać na reklamie [wywiad]

W ramach naszego cyklu „Poznajmy się”, w którym przedstawiamy firmy działające na rynku internetowym, dziś zapraszamy do zapoznania się z Listonic. Czym aplikacja jeszcze nas zaskoczy? Jak użytkownicy odbierają dość nietypową formę reklamy? 

listonicStarając się opisać czym jest Listonic można krótko odpowiedzieć – listą zakupów. Dziś jednak poza podstawową funkcjonalnością, swoim użytkownikom oferuje znacznie więcej. Poza typową listą znajdziemy tu gazetki promocyjne i informacje o tym, jakie produkty możemy nabyć taniej. Aplikacja mobilna jest dostępna zarówno na telefony i tablety z systemem iOS jak i z Androidem.

Rozmawiamy z  Zofią Lach, odpowiedzialną w Listonic za PR i marketing.

Na czym zarabia serwis?

Naszym głównym źródłem dochodu są reklamy wyświetlane w Listonicu. Stworzyliśmy unikatowy system reklamowy dopasowany do naszej aplikacji i potrzeb użytkowników. Wprowadziliśmy reklamę tekstową, która wyświetla się jedynie osobom już zainteresowanym zakupem towaru z danej kategorii. Na przykład reklama konkretnej marki kawy pojawia się gdy ktoś wyrazi chęć zakupu tego typu produktu. Reklamy tekstowe uzupełnione są poprzez wyświetlanie tradycyjnych banerów.

Jak użytkownicy odbierają taką formę reklamy?

Naszą ofertę reklamową kierujemy prawie wyłącznie do marek z branży FMCG, ponieważ to te przedmioty wpisywane są na listy najczęściej, a nie chcemy wyświetlać reklam zupełnie nie związanych z dokonywanymi zakupami. Z naszych kontaktów z użytkownikami wynika, że większość z nich zdaje sobie sprawę, że musimy zarabiać na aplikacji. Szanują również to, że staramy się prezentować reklamy w jak najmniej inwazyjny sposób. Część kampanii reklamowych, jak chociażby ostatnio nagrodzona kreacja dla Durex, były nawet pozytywnie komentowane w serwisach społecznościach. Dla osób, które nie chcą oglądać reklam, przygotowujemy płatną wersję Listonic, powinna się ona pojawić w tym roku.

Czy Listonic nie jest zbyt skomplikowanym systemem?

Sadzę, że system jest skonstruowany na miarę potrzeb użytkowników. Mamy parę pomysłów na kolejne funkcje, ale na razie skupiamy się na dopracowaniu tych już istniejących. Staramy się tak projektować Listonic, by jego główna funkcja, bycie wygodną lista zakupów, zawsze pozostawała na pierwszym miejscu. Za to nasi użytkownicy w sugestiach rozwoju chcieliby, aby Listonic wyewoluował do gigantycznego kombajnu zakupowego. Niestety, na razie musimy studzić ich zapał, bo nie planujemy jakichś kolosalnych zmian w funkcjonowaniu aplikacji.

Jakie widzicie różnice między platformami mobilnymi – czy Windows Phone cieszy się powodzeniem?

Nasze aplikacje na dwie największe platformy, czyli Android i iPhone, przeszły już redesign, obecnie pracujemy nad zmianą wyglądu i funkcjonowania programu na Windows Phone. Platforma ta ma coraz większe udziały w rynku i chcemy, by zaczęło to być widoczne w procentowym podziale użytkowników Listonic.

Jakie są Wasze plany na najbliższe miesiące?

Jak napisałam, pracujemy nad nową wersją aplikacji na WP i doszlifowujemy pozostałe. Powoli startujemy z promocją w USA i w najbliższych miesiącach będziemy skupiać się właśnie na tym rynku. Chcemy zdobyć tam bazę aktywnych użytkowników, a następnie zacząć rozmowy z potencjalnymi partnerami. Jest jeszcze parę innych pomysłów, ale na razie są we wstępnej fazie więc wolimy je jeszcze zachować dla siebie.

Dziękujemy i trzymamy kciuki za rozwój produktu!

Firmy, które chciałyby przedstawić swój produkt na e-biznes.pl zachęcamy do kontaktu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top