Mail.ru: rosyjska potęga chwali się wynikami

Opublikowano: 2 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Mail.ru, największa rosyjska platforma komunikacyjna, chwali się doskonałymi wynikami finansowymi. W pierwszym półroczu firma osiągnęła 85,6 mln dolarów zysku netto, co czyni ją jednym z najważniejszych graczy bardzo konkurencyjnego rosyjskiego rynku.

Serwisy grupy Mail.ru docierają do blisko 80 proc. rosyjskich internautów – jest to piąta pod względem odsłon stron firma internetowa świata i druga europejska pod względem liczby użytkowników. W ramach platformy komunikacyjnej grupy działa klient poczty elektronicznej, komunikatory (Mail.ru Agent i ICQ), serwisy społecznościowe (Odnoklassniki i Moi Mir). Firma posiada również małe udziały w takich projektach jak Facebook, Zynga czy Groupon.

Mail.ru: rosyjska potęga chwali się wynikami 1Grupa przedstawiła swoje wyniki finansowe za pierwsze pół roku. Dochód firmy sięgną w tym okresie 228,2 mln dolarów (66,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku). Zysk netto to zaś 85,6 mln dolarów (115,5 proc. więcej rok do roku). Grupa przewiduje ponad 50 proc. marży zysku operacyjnego (EBITDA) w drugiej połowie roku.

Mocny rozwój w czasie tego okresu potwierdza po raz kolejny strategię grupy w integrowaniu swych usług: klienta e-mail, serwisów społecznościowych, komunikatorów i gier online. W drugim półroczu grupa skupiać będzie swe wysiłki na synergii z integracji kluczowych projektów i rozwoju obecności poprzez ekspansję w Rosji – powiedział Dmitry Grishin, współzałożyciel i szef Mail.Ru.

Więcej informacji znaleźć można w oficjalnym komunikacje (pdf).

Dawid ZarazińskiMail.ru: rosyjska potęga chwali się wynikami

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.