Obecnie żadna firma – od mikro przedsiębiorcy aż po duże koncerny – nie wyobraża sobie działań marketingowych i sprzedażowych bez wsparcia automatyzacji. Marketing automation pozwala utrzymać spersonalizowany kontakt z klientami, pogłębiać z nimi relację, realizować koncepcję lejków sprzedażowych, gromadzić leady, monitorować zachowania odbiorców oferty, czyli jednym słowem – sprzedawać lepiej. Jednak z rozmów z naszymi klientami wciąż odnosimy wrażenie, że za małą wagę przykłada się do tego, czy marketing automatom jest prowadzone w sposób spójny. Często firmy nie wykorzystują pełnego potencjału platform do automatyzacji marketingu. I nie chodzi tu tylko o kwestie techniczne obsługi zaawansowanych funkcjonalności. Aby marketing automation był skuteczny, warto znać odpowiedzi na parę pytań. Oto one:
1. Czy naprawdę wiem, na czym polega marketing automation?
Gdy wdrażamy u naszych klientów system HubSpot Marketing Hub PRO i rozmawiamy z naszymi partnerami z Hubspota, orientujemy się, że wielu przedsiębiorców nadal nie do końca wie, czym właściwie jest technologia marketing automation. Myślą o niej bardzo często w kategoriach perpetuum mobile – raz uruchomiona będzie po prostu napędzać nam klientów.
Jednak stosowanie marketing i sales automation wymaga bardzo świadomego podejścia. Dlatego kolejnym pytaniem, jakie powinieneś sobie zadać jest:
2. Czy moja firma jest odpowiednio przygotowana na wprowadzenie marketing automation?
Czy narzędzia do automatyzacji marketingu są przydatne dla każdej organizacji? Tak. Jednak, aby automatyzacja marketingu była skuteczna, firma musi opracować strategię generowanie wysokiej jakości leadów. A to z kolei wymaga poznania klientów, ich potrzeb i opracowania wartościowego contentu, który skłoni odbiorców do nawiązania z firmą relacji.
W tym momencie pojawia się kolejne pytanie:
3. Czy mam opracowany system pozyskiwania dobrych sprzedażowo leadów?
Ważna kwestia – dobrych, a nie licznych. Automatyzacja marketingu nie będzie w pełni skuteczna, jeśli gromadzone w bazie kontakty nie mają potencjału sprzedażowego, są przypadkowe lub, co najgorsze, pochodzą z wykupionych, zewnętrznych baz.
Automatyzacja marketingu i sprzedaży powinna koncentrować się na najlepszych leadach. Powinny być one posegmentowane według kryteriów przydatnych dla firmy. Powinieneś także obserwować, jak zmienia się zaangażowanie leadów w nasze działania marketingowe i sprzedażowe.
Zanim więc wprowadzisz marketing automation, zapytaj siebie:
4. Czy wiem, co trzeba zrobić przed, a co od razu po wprowadzeniu marketing automation?
Wdrożenie narzędzi do automatyzacji marketingu związane jest zaplanowaniem szeregu czynności zarówno przed wdrożeniem, jak i zaraz po uruchomieniu procesów automatyzacji. Działania te dotyczą:
- Ustalenia celów biznesowych automatyzacji i wskaźników efektywności
- Zgromadzenia wiedzy o klientach i stworzenie ich person.
- Skalowania narzędzia marketing automation wraz z rozwojem firmy.
- Optymalizacji contentu pod kampanie marketingowe i sprzedażowe.
- Systematycznej analizy, śledzenia raportów i kontroli efektywności automatyzacji.
Bez odpowiednego gruntu pod marketing automation, nawet najbardziej rozbudowana platforma nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Chcesz wiedzieć więcej na temat automatyzacji marketingu? Dlaczego warto ją stosować, jakie korzyści może Ci przynieść i jak wykorzystać w pełni jej możliwości? Zachęcamy Cię do przeczytania artykułu Jak nie przegrać z konkurencją dzięki marketing automation na stronie BusinessWeb.pl.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.