Działania marketingowe są dziś nieodłączną częścią niemal każdego biznesu. Dzięki nim można dotrzeć do większego grona klientów i zwiększyć swoją sprzedaż. Ze względu na konieczność stosowania wielu takich działań warto część z nich zautomatyzować. W dzisiejszym artykule postaramy się opisać, jakie narzędzia mogą w tym pomóc. Zobaczysz też, jakie korzyści daje automatyzacja marketingu i kto powinien się tym zainteresować.

Marketing automation – co to jest?
Kiedy mówimy o marketing automation? To wszystkie narzędzia i procesy które pozwalają odciążyć marketera lub inną osobę odpowiedzialną za działania w tej działce. Przykładem może być tu śledzenie użytkowników – nap rozkład osób wchodzących na strony sklepu e-commerce. Im więcej informacji zbierzemy na temat konkretnych klientów, tym późniejsze działania będą bardziej skuteczne. Samo zbieranie danych może odbywać się w sposób automatyczny. Dzięki zbudowanej w ten sposób bazie danych, firma może następnie skierować swoje działania marketingowe do określonej grupy odbiorców – na przykład do kobiet, mieszkańców konkretnego miasta, czy nawet osób które dodały coś do koszyka i porzuciły zakup.
Cenne okazują się także działania prowadzone w obrębie wyskakujących powiadomień lub okienek pop-up. Można tam nakłonić użytkownika do zapisu do newslettera lub poinformować o jakiejś promocji. Takie automatyczne narzędzia jak najbardziej także możemy zaliczyć do grupy marketing automation.
Dla kogo jest automatyzacja działań marketingowych?
Właściwie każdy może dziś skorzystać z dobrodziejstw marketing automation. Małe firmy, a nawet jednoosobowe biznesy mogą dzięki temu stworzyć “wirtualny” dział do spraw marketingu. Pozwoli to odciążyć osobę prowadzącą sklep z takich działań i da możliwość skupienia się na innych kwestiach.
W dużych firmach, które mają każdego dnia tysiące klientów, także marketing automation okazuje się nadzwyczaj skutecznym rozwiązaniem. Pozwala przetwarzać setki danych, co byłoby bardzo czasochłonne dla pracowników. Dzięki temu specjaliści od marketingu mogą przeznaczyć więcej czasu na analizę danych, czy podejmowanie kreatywnych decyzji i tworzenie ciekawych kampanii marketingowych.
Korzyści płynące z marketing automation
Przede wszystkim, podobnie do innych, narzędzia marketing automation pozwalają usprawnić pracę i zaoszczędzić sporo czasu. Zwykle w ten sposób realizowane są powtarzalne zadania, które są dość czasochłonne. Pracownicy pozbawieni konieczności wykonywania żmudnej pracy, mogą skupić się na ciekawszych zadaniach. Daje im to także możliwości rozwoju – zamiast “klikania” i siedzenia w arkuszach kalkulacyjnych mogą uczyć się nowych rozwiązań, czy obsługi nowych narzędzi.
Marketing automation – podsumowanie
Marketing automation jest dziś nieodłączną częścią działań marketingowych każdej firmy. Pozwala sporo zyskać, a koszt wdrożenia niektórych działań jest znikomy w porównaniu do uzyskiwanych korzyści.
Więcej informacji na temat marketing automation znajdziesz na stronie marketinglink.pl.
Wpisy promowane
- Ile trwa budowa domu?Czas budowy domu jednorodzinnego zależy od wielu czynników, takich jak wielkość domu, stopień skomplikowania projektu, rodzaj materiałów i umiejętności wykonawców. ...
- Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę?Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę? To proste — podnośnik dźwigowy z przyssawką pozwala na szybkie i bezpieczne ...
Wydarzenia
IT w Służbie Zdrowia
09.02.2023
Fundamenty biznesu online [program rozwojowy dla przedsiębiorczych kobiet]
10.02.2023
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Ten Square Games zwiększa swoje zaangażowanie w krakowskie studio GamestureTen Square Games S.A. zwiększa swój udział w spółce Gamesture z 25% do 37%. Finansowanie o wartości 2,7 miliona dolarów pozwoli na zwiększenie intensywności działań ...
- Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesuOd początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 ...
- DRAGO entertainment planuje skup akcji własnych25 stycznia br. DRAGO entertainment zwołało Walne Zgromadzenie. W porządku obrad zaplanowano program motywacyjny dla pracowników oraz skup akcji własnych ...
- Vivid Games – przychody w 2022 to ponad 37 mln złVivid Games skupia się obecnie na rozwoju Real Boxing 2 i gier z uniwersum Eroblast. Spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.