Marketing automation w Twojej firmie

Działania marketingowe są dziś nieodłączną częścią niemal każdego biznesu. Dzięki nim można dotrzeć do większego grona klientów i zwiększyć swoją sprzedaż. Ze względu na konieczność stosowania wielu takich działań warto część z nich zautomatyzować. W dzisiejszym artykule postaramy się opisać, jakie narzędzia mogą w tym pomóc. Zobaczysz też, jakie korzyści daje automatyzacja marketingu i kto powinien się tym zainteresować.

Marketing automation w Twojej firmie 1

Marketing automation – co to jest?

Kiedy mówimy o marketing automation? To wszystkie narzędzia i procesy które pozwalają odciążyć marketera lub inną osobę odpowiedzialną za działania w tej działce. Przykładem może być tu śledzenie użytkowników – nap rozkład osób wchodzących na strony sklepu e-commerce. Im więcej informacji zbierzemy na temat konkretnych klientów, tym późniejsze działania będą bardziej skuteczne. Samo zbieranie danych może odbywać się w sposób automatyczny. Dzięki zbudowanej w ten sposób bazie danych, firma może następnie skierować swoje działania marketingowe do określonej grupy odbiorców – na przykład do kobiet, mieszkańców konkretnego miasta, czy nawet osób które dodały coś do koszyka i porzuciły zakup.

Cenne okazują się także działania prowadzone w obrębie wyskakujących powiadomień lub okienek pop-up. Można tam nakłonić użytkownika do zapisu do newslettera lub poinformować o jakiejś promocji. Takie automatyczne narzędzia jak najbardziej także możemy zaliczyć do grupy marketing automation.

Dla kogo jest automatyzacja działań marketingowych?

Właściwie każdy może dziś skorzystać z dobrodziejstw marketing automation. Małe firmy, a nawet jednoosobowe biznesy mogą dzięki temu stworzyć “wirtualny” dział do spraw marketingu. Pozwoli to odciążyć osobę prowadzącą sklep z takich działań i da możliwość skupienia się na innych kwestiach.

W dużych firmach, które mają każdego dnia tysiące klientów, także marketing automation okazuje się nadzwyczaj skutecznym rozwiązaniem. Pozwala przetwarzać setki danych, co byłoby bardzo czasochłonne dla pracowników. Dzięki temu specjaliści od marketingu mogą przeznaczyć więcej czasu na analizę danych, czy podejmowanie kreatywnych decyzji i tworzenie ciekawych kampanii marketingowych.

Korzyści płynące z marketing automation

Przede wszystkim, podobnie do innych, narzędzia marketing automation pozwalają usprawnić pracę i zaoszczędzić sporo czasu. Zwykle w ten sposób realizowane są powtarzalne zadania, które są dość czasochłonne. Pracownicy pozbawieni konieczności wykonywania żmudnej pracy, mogą skupić się na ciekawszych zadaniach. Daje im to także możliwości rozwoju – zamiast “klikania” i siedzenia w arkuszach kalkulacyjnych mogą uczyć się nowych rozwiązań, czy obsługi nowych narzędzi.

Marketing automation – podsumowanie

Marketing automation jest dziś nieodłączną częścią działań marketingowych każdej firmy. Pozwala sporo zyskać, a koszt wdrożenia niektórych działań jest znikomy w porównaniu do uzyskiwanych korzyści.

Więcej informacji na temat marketing automation znajdziesz na stronie marketinglink.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top