Marketing internetowy – mniej standardowe formy przekazu

Gdyby zapytać o najczęściej wykorzystywane formy przekazu marketingowego, większość właścicieli serwisów internetowych wskaże kampanie Google, zwykle AdWords, oraz tradycyjne formy reklamy internetowej. Tymczasem marketing internetowy obejmuje także inne działania, które nie zawsze są kojarzone z taką formą marketingowego przekazu.

Marketing społecznościowy

office-614273_640Polacy pokochali media społecznościowe. Od kilku lat jednym z najpopularniejszych serwisów jest Facebook, choć jeszcze w 2010 roku najważniejszy dla większości internautów był serwis nk.pl. Obecnie oprócz Facebooka dużą popularnością cieszą się: Twitter, pozwalający na publikowanie krótkich wiadomości, Instagram umożliwiający publikowanie zdjęć czy Snapchat służący do publikowania filmów. Niektóre firmy sięgają również po możliwości jakie daje tworzenie własnych pinów na Pinterest, coraz popularniejszy staje się również Google+. Czy to oznacza, że aby być wiarygodnym partnerem dla potencjalnych klientów należy prowadzić działania w każdym ze wspomnianych serwisów? Niekoniecznie. Własna strona internetowa bardzo często zamieszcza wtyczki do Facebooka, zatem posiadanie własnego fanpage’a staje się koniecznością. Jednak prowadzenie dialogu ze swoimi klientami nie powinno się ograniczać do zdawkowych komunikatów, pojawiających się raz na tydzień czy jeszcze rzadziej.

Podjęcie decyzji o wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych oznacza także konieczność podjęcia decyzji co do tego, kto ma być odpowiedzialny za prowadzenie takich kampanii. Głównie chodzi o zadecydowanie, czy prowadzenie fanpage’a będzie leżało w kompetencjach wskazanego pracownika, czy może będą to zadania zlecane firmom zewnętrznym. Zakładając profil na Facebooku warto również pamiętać o możliwości zlecania dodatkowych, płatnych reklam, które mogą być wyświetlane jedynie wybranej grupie odbiorców. Facebook umożliwia również promowanie własnego fanpage’a bez konieczności tworzenia specjalnych komunikatów marketingowych.

Optymalizacja stron internetowych

Coraz więcej się mówi o konieczności dokonywania zmian w budowie stron internetowych oraz w publikowanych treściach ze względu na nowe algorytmy Google’a. Wspomniane tematy porusza się głównie z jednego powodu – algorytmy sprawdzające serwisy internetowe nisko oceniają strony, na których wykryte zostały zduplikowane treści, co przekłada się na niską pozycję serwisu w wyszukiwarce. Można to zmienić dostosowując opisy podstron do wymagań algorytmów czy też zamieszczając własne treści w serwisie. Takie działania mogą być również ważne dla odbiorców, bowiem internauci doceniają strony, które publikują nowe, inspirujące dla nich treści. Warto zatem się zastanowić, czy w ramach prowadzonych działań promocyjnych nie zająć się prowadzeniem tematycznego bloga, który może być dostępny na własnej stronie internetowej. Kolejne wpisy mogą się przełożyć na zainteresowanie serwisem oraz wydłużą czas przebywania czytelników na podstronach serwisu.

Jeśli nie wiesz jak stworzyć stronę według wytycznych Google, z pewnością warto abyś zainteresował się usługami SEO. Profesjonalnie prowadzona kampania może przynieść stronie ogromne korzyści w postaci wartościowego ruchu z organicznych wynikach wyszukiwania.

Promocja dla firm, które dopiero zaczynają działalność

Większość działań marketingowych daje się wykorzystać zarówno w przypadku firm, które już istnieją na rynku, jak i serwisów, które dopiero rozpoczynają działalność. Jednak w przypadku serwisów, które dopiero chcą zdobyć określoną renomę, działania marketingowe należy poszerzyć o dodatkowe formy promocji.

Rozpoczynając działalność warto rozważyć tradycyjne formy płatnej reklamy, np. w postaci linku w wyszukiwarce – AdWords. Zwykle internauci poszukują wybranych informacji, które uzyskują dzięki wyświetlanym przez wyszukiwarkę wynikom. Możliwość skorzystania z serwisu, który jest dla nich nowy, będzie z pewnością wykorzystany, choćby się ograniczył jedynie do odwiedzenia wybranego serwisu internetowego.

Z kolei podjęcie decyzji o skorzystaniu z tradycyjnych form reklamy, dostępnych w postaci wyświetlanych banerów, powinno się jednak ograniczać do serwisów tematycznych. W przypadku serwisów udostępniających różne rodzaje treści, reklama naszego serwisu może pozostać niezauważona przez internautów, którzy coraz częściej sięgają po narzędzia typu AdBlock blokując wyświetlanie reklam.

E-mail marketing ma się całkiem dobrze

A co z internautami, którzy nie spędzają długich godzin na serfowaniu po różnych stronach internetowych, jak wypromować swój serwis wśród takich klientów? W tym przypadku ważnym źródłem informacji pozostają maile. Początkujący serwis może się jednak zastanowić, czy pójść w kierunku wysłania swojego mailingu do klientów, których dane pozyskał z firm zewnętrznych, czy skorzystać z możliwości wysłania mailingu przez firmy odpowiadające za elektroniczne usługi pocztowe.

Samodzielne tworzenie mailingu nie jest trudne, jednak wskazane jest posiadanie wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych. Zmienione przepisy w zakresie przesyłania niezamówionych materiałów handlowych zdecydowanie lepiej chronią odbiorców powodując bardzo często, że nawet najlepszy mailing jest traktowany jako spam mailing. Korzystanie z mailingu rozsyłanego przez właściciela serwisów pocztowych jest rozwiązaniem droższym, jednak w tym przypadku to właściciel serwisu bierze na siebie odpowiedzialność za wysyłanie mailingu. Z kolei zleceniodawca może wybierać grupę docelową, do której powinny dotrzeć zamówione maile.

Marketing internetowy – siła różnych rozwiązań

Każde z wymienionych działań przynosi określone efekty. Oczywiście najskuteczniejsze są działania, które obejmują kilka z opisanych elementów. Tworząc działania promocyjne warto pamiętać, że większość internautów korzysta obecnie z urządzeń mobilnych, co ma duży wpływ na wybór działań marketingowych.

Artykuł powstał przy współpracy z http://mielewczyk-tomasz.pl/

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top