Marketing medyczny, czyli jak ma wyglądać strona internetowa

W momencie, gdy prawo zabrania nam reklamowania usług medycznych – możemy w dalszym ciągu postarać się o to, aby nasza strona internetowa była lepsza od tych, na których promują się konkurenci. Nie jest to może łatwe zadanie, ale jest na pewno przydatne – w ten sposób zdobywamy więcej pacjentów, rozwijamy się i zarabiamy więcej pieniędzy. W prywatnych gabinetach medycznych panuje taka sama zasada, jak w każdym innym biznesie – bez klienta jesteśmy narażeni na upadek.

Marketing medyczny, czyli jak ma wyglądać strona internetowa 1

Najważniejszą zasadą jest tutaj to, aby nie próbować namówić pacjenta do skorzystania z naszej oferty w sposób bezpośredni. Jest to zakazane prawnie i możemy ponieść poważne konsekwencje takich działań. Nie oznacza to jednak, że nie możemy utworzyć profesjonalnej strony zawierającej tylko najważniejsze informacje – jej wygląd może sam w sobie okazać się niezamierzoną reklamą, na którą już nie będziemy mieć wpływu.

Co jest najważniejsze?

Po wejściu na stronę internetową każdy chce jak najszybciej znaleźć szukane przez niego informacje. Tutaj do gry wkracza marketing medyczny. Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi pacjenta właśnie poprzez przejrzystość strony i dyskretne elementy, które wzbudzają zaufanie. Może być to chociażby użycie odpowiedniej czcionki i skorzystanie z kolorystyki, która nie jest odpychająca. Lekarz powinien przywrócić nas do pełni sił, więc nie wymagamy od niego zaawansowanej strony internetowej – interesuje nas jego profesjonalizm w gabinecie.

Koniecznie powinniśmy zadbać o umieszczenie na stronie informacji na temat wykształcenia oraz zdjęcia każdego pracującego w placówce lekarza. Pamiętajmy o tym, że nie może być to wykonane na szybko i telefonem zdjęcie przy kawie. O wiele lepiej zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową – takie zdjęcia wzbudzą zaufanie i spowodują, że będziemy chcieli leczyć się właśnie u tej konkretnej osoby.

A może blog medyczny?

A jeżeli uważamy, że dysponujemy wystarczającą ilością czasu lub chcemy zatrudnić do tego zespół – warto założyć także bloga, na którym będziemy się dzielić swoją wiedzą z zakresu medycyny. Pacjent, który znajdzie takie informacje w Internecie i w ten sposób pozna odpowiedź na nurtujące go pytanie – może chcieć później zapisać się na wizytę właśnie do tego lekarza.

Świadomość tego, że jego wiedza pokrywa się z tym, czego chcieliśmy się dowiedzieć to istotna kwestia – od tego momentu wiemy już, że dysponuje on informacjami, które będą wystarczające do wyleczenia naszej dolegliwości. Na tym właśnie polega marketing medyczny. Jego utworzenie oraz rozwój warto zlecić specjalistom, np. agencji marketingu lokalnego https://simpliteca.com.

Przewiń do góry