Marketing suplementu diety – czyli jak wypromować swoją markę suplementu?

Coraz więcej osób sięga po suplementy diety, aby wesprzeć swoje zdrowie. Rynek suplementów diety kwitnie, a co za tym idzie – pojawia się coraz więcej firm, które zajmują się produkcją swoich własnych produktów. Konkurencja jest ogromna, dlatego koniecznością staje się opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Reklama jest niezbędna do promowania marki, budowania pozytywnego wizerunku i zaufania. Marketing suplementu diety musi być jednak dobrze przemyślany i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

Marketing suplementu diety - czyli jak wypromować swoją markę suplementu? 1

Dobry marketing suplementu diety kluczem do sukcesu

Suplementy diety dostępne są już niemalże wszędzie – można je kupić w aptece, drogerii, sklepie spożywczym, w Internecie czy na siłowni. Polacy bardzo chętnie sięgają po różnego rodzaju preparaty. Obecnie można znaleźć suplementy diety na niemalże wszystko – np. na oczy, serce, trawienie, libido, włosy, paznokcie, stres, problemy z zasypianiem, dobre samopoczucie itd. Największą popularnością cieszą się reklamowane środki, szczególnie te prezentowane w telewizji czy radiu. Możliwości promowania suplementów diety jest zdecydowanie więcej, a największe daje Internet.

Przy reklamowaniu suplementów zawsze trzeba pamiętać o tym, aby podejmowane działania były zgodne z aktualnymi przepisami prawa. Oferowanym produktom nie można nadawać właściwości leczniczych ani odnosić się do jakichkolwiek nazw chorób. Niedozwolona jest również terminologia charakterystyczna dla produktów leczniczych, jak np. “dawkowanie” – w tym przypadku należy mówić o zalecanej dziennej “porcji do spożycia”.

Jak wypromować suplement diety?

Najlepszym rozwiązaniem będzie założenie profesjonalnej strony internetowej, na której można zaprezentować całą swoją ofertę, łącznie z wyczerpującymi opisami produktów i ich zdjęciami. Witryna musi być oczywiście nowoczesna, przyjazna użytkownikom i robotom indeksującym. Trzeba zadbać o responsywność strony, bo coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, za pomocą których robią też zakupy online. Firmowa strona www ma za zadanie poprawienie wizerunku marki, budowanie zaufania do niej, dodarcie do docelowej grupy odbiorców i utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Zadbać warto również o ciekawe treści, w postaci bloga firmowego.

Co pomoże wypromować markę suplementu?

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to jedno, ale konieczne jest też zainwestowanie w jej pozycjonowanie. Jako że w przypadku suplementów diety trzeba liczyć się z dużą konkurencją, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy zajmą się wszystkim kompleksowo. Agencja marketingowa taka jak Warszawska Grupa Mediowa, ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu skutecznych działań SEO i kampanii ADS u branżowych wydawców. Współpraca wiąże się z oszczędnością czasu i gwarancją uzyskania pozytywnych wyników. Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, dlatego warto wspomóc się kampaniami ADS. Będzie to najszybszy sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Płatne kampanie najlepiej sprawdzają się w przypadku kluczowych produktów, których sprzedaż przyniesie firmie największy zysk.

Kolejną możliwością będą artykuły sponsorowane w tematycznych serwisach. Klienci bardzo cenią sobie wartościowe treści, a firma zaczyna być postrzegana jako ekspert w danej dziedzinie, co wpływa pozytywnie na wizerunek. Wysokiej jakości artykuły to świetne narzędzie do budowania prestiżu marki i wzrostu jej rozpoznawalności. Warto też wykorzystać ogromny potencjał mediów społecznościowych – prowadzić fanpage na Facebooku czy Instagramie oraz współpracować z influencerami działającymi w branży beauty czy sportowej. W promowaniu marki suplementu mogą pomóc programy afiliacyjne – wiele można zyskać, zakładając własną platformę lub dołączając do istniejącego już systemu.

Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-suplement-diety/

Przewiń do góry