Marketing treści – co powinien zawierać dobry artykuł?

Artykuły blogowe to jeden z filarów content marketingu. Pisanie tekstów sprzedażowych wymaga solidnego warsztatu, kreatywności, a także zrozumienia potrzeb klienta. Dobry artykuł powinien nie tylko przyciągać uwagę odbiorcy, ale także być wysoko pozycjonowany w Google. Przekonaj się, na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu artykułów w ramach marketingu treści!

Marketing treści - co powinien zawierać dobry artykuł? 1

Artykuł content marketingowy – ogólne wytyczne

Potrafisz wplatać w tekst obrazowe metafory czy niebanalne epitety? A może jesteś mistrzem w budowaniu złożonych zdań, którymi barwnie opisujesz otoczenie? Te pisarskie umiejętności mogą Ci się przydać, jednak teksty sprzedażowe rządzą się własnymi prawami. Prostota, czytelność i nakierowanie odbiorcy na konkretne działanie to fundamenty, na których powinny opierać się teksty marketingowe. Jak napisać tekst, aby spełniał te kryteria?

Frazy kluczowe – sztuka wyczucia

Teksty sprzedażowe w większości przypadków opierają się na umiejętnym wykorzystaniu słów kluczowych. Są to najczęściej wyszukiwane przez użytkowników w Google frazy z danej dziedziny. Podczas tworzenia tekstu określ kilka fraz głównych i pobocznych. W tym celu możesz wykorzystać narzędzia takie jak Surfer SEO, Senuto czy Ahrefs.

Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych sprawi, że Twój tekst będzie wysoko pozycjonowany w wyszukiwarce. Właśnie dlatego pisząc artykuł, musisz postawić się w roli odbiorcy. Zastanów się, jakich fraz użyłbyś do wyszukania danego produktu, a następnie zweryfikuj ich popularność w jednym z ogólnodostępnych narzędzi SEO. Niektórzy klienci zamieszczają wykaz słów kluczowych w briefie. To znaczne ułatwienie, o ile analiza fraz została przeprowadzona przez specjalistę.

Pamiętaj, aby słowa kluczowe były naturalnie wplecione w tekst. Frazy powinny stanowić integralną część artykułu i nie zaburzać jego warstwy merytorycznej. Postaraj się umieścić je także w śródtytułach, to bardzo ważne w kontekście SEO.

Jakie powinno być natężenie słów kluczowych w tekście? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż roboty Google są stale udoskonalane. Docelowo mają odbierać tekst w taki sam sposób jak człowiek. Na chwilę obecną, zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami SEO, zamieszczenie 2-3 fraz na każde 1000 znaków tekstu uznawane jest za optymalne.

Tytuł – jak trafić do ludzi i robotów Google?

Od tytułu w dużej mierze zależy czy Twój tekst spotka się z zainteresowaniem odbiorców. Przede wszystkim powinien on zawierać frazę główną, która jasno określa tematykę tekstu. Jeśli to możliwe zawrzyj ją już w pierwszych słowach tytułu. Dzięki temu algorytmy wyszukiwarki lepiej ocenią Twój tekst pod kątem pozycjonowania.

Tytuł powinien być intrygujący, a jednocześnie w pełni zrozumiały. Ludzie każdego dnia wyszukują setki informacji. Jeśli coś na pierwszy rzut oka wyda im się niezrozumiałe, prawdopodobnie nie będą poświęcali czasu na zapoznawanie się z całą treścią. Wystrzegaj się jednak tzw. click-baitowych tytułów, które mają za zadanie wywołać sensacje i w najmniejszym stopniu nie są wyrazem treści zawartej w artykule. Takie działanie sprawi, że odbiorca poczuje się oszukany i straci zainteresowanie Twoją stroną.

Lead – wyróżnij się z tłumu!

Lead to wstęp, od którego zależy, czy odbiorca zainteresuje się dalszą częścią tekstu. Powinien on stanowić swoistą zapowiedź całej treści. W leadzie należy umieścić podstawowe informacje, które sprawią, że czytelnik będzie wiedział jakie wątki zostaną poruszone w dalszej części tekstu. W celu zainteresowania odbiorcy, w leadzie warto umieścić tezy i pytania, których rozwinięcie znajduje się w następnych akapitach artykułu.

Przede wszystkim treść!

Content marketing rządzi się swoimi prawami. Treść artykułów w dużym stopniu zależy od przeznaczenia danego tekstu. Jednak bez względu na branżę i miejsce publikacji tekstu istnieje kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać:

  • Zachowaj równowagę między warstwą merytoryczną, a frazami kluczowymi.
  • Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej formy (podział na akapity, nagłówki, śródtytuły).
  • Nie promuj nachalnie produktu czy usługi. Pisz w myśl zasady CZK (cecha-zaleta-korzyść).
  • Używaj języka dostosowanego do grupy docelowej.
  • Postaraj się utrzymać zainteresowanie odbiorcy przez cały tekst.
  • Odpowiadaj na popularne pytania i wątpliwości użytkowników.
  • Wykonaj solidny i rzetelny research.
  • Jeśli powołujesz się na badania naukowe, podaj źródło.
  • Umieść w tekście CTA (Call To Action), które zmobilizuje odbiorcę do zakupu danego produktu czy usługi.

Wykorzystaj możliwości, jakie daje content marketing, aby zbudować więź z odbiorcami i wypromować swoją ofertę! W tym celu dużą pomocą może okazać się współpraca z profesjonalną agencją content marketingową taką jak Kohai.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top