Artykuły blogowe to jeden z filarów content marketingu. Pisanie tekstów sprzedażowych wymaga solidnego warsztatu, kreatywności, a także zrozumienia potrzeb klienta. Dobry artykuł powinien nie tylko przyciągać uwagę odbiorcy, ale także być wysoko pozycjonowany w Google. Przekonaj się, na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu artykułów w ramach marketingu treści!
Artykuł content marketingowy – ogólne wytyczne
Potrafisz wplatać w tekst obrazowe metafory czy niebanalne epitety? A może jesteś mistrzem w budowaniu złożonych zdań, którymi barwnie opisujesz otoczenie? Te pisarskie umiejętności mogą Ci się przydać, jednak teksty sprzedażowe rządzą się własnymi prawami. Prostota, czytelność i nakierowanie odbiorcy na konkretne działanie to fundamenty, na których powinny opierać się teksty marketingowe. Jak napisać tekst, aby spełniał te kryteria?
Frazy kluczowe – sztuka wyczucia
Teksty sprzedażowe w większości przypadków opierają się na umiejętnym wykorzystaniu słów kluczowych. Są to najczęściej wyszukiwane przez użytkowników w Google frazy z danej dziedziny. Podczas tworzenia tekstu określ kilka fraz głównych i pobocznych. W tym celu możesz wykorzystać narzędzia takie jak Surfer SEO, Senuto czy Ahrefs.
Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych sprawi, że Twój tekst będzie wysoko pozycjonowany w wyszukiwarce. Właśnie dlatego pisząc artykuł, musisz postawić się w roli odbiorcy. Zastanów się, jakich fraz użyłbyś do wyszukania danego produktu, a następnie zweryfikuj ich popularność w jednym z ogólnodostępnych narzędzi SEO. Niektórzy klienci zamieszczają wykaz słów kluczowych w briefie. To znaczne ułatwienie, o ile analiza fraz została przeprowadzona przez specjalistę.
Pamiętaj, aby słowa kluczowe były naturalnie wplecione w tekst. Frazy powinny stanowić integralną część artykułu i nie zaburzać jego warstwy merytorycznej. Postaraj się umieścić je także w śródtytułach, to bardzo ważne w kontekście SEO.
Jakie powinno być natężenie słów kluczowych w tekście? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż roboty Google są stale udoskonalane. Docelowo mają odbierać tekst w taki sam sposób jak człowiek. Na chwilę obecną, zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami SEO, zamieszczenie 2-3 fraz na każde 1000 znaków tekstu uznawane jest za optymalne.
Tytuł – jak trafić do ludzi i robotów Google?
Od tytułu w dużej mierze zależy czy Twój tekst spotka się z zainteresowaniem odbiorców. Przede wszystkim powinien on zawierać frazę główną, która jasno określa tematykę tekstu. Jeśli to możliwe zawrzyj ją już w pierwszych słowach tytułu. Dzięki temu algorytmy wyszukiwarki lepiej ocenią Twój tekst pod kątem pozycjonowania.
Tytuł powinien być intrygujący, a jednocześnie w pełni zrozumiały. Ludzie każdego dnia wyszukują setki informacji. Jeśli coś na pierwszy rzut oka wyda im się niezrozumiałe, prawdopodobnie nie będą poświęcali czasu na zapoznawanie się z całą treścią. Wystrzegaj się jednak tzw. click-baitowych tytułów, które mają za zadanie wywołać sensacje i w najmniejszym stopniu nie są wyrazem treści zawartej w artykule. Takie działanie sprawi, że odbiorca poczuje się oszukany i straci zainteresowanie Twoją stroną.
Lead – wyróżnij się z tłumu!
Lead to wstęp, od którego zależy, czy odbiorca zainteresuje się dalszą częścią tekstu. Powinien on stanowić swoistą zapowiedź całej treści. W leadzie należy umieścić podstawowe informacje, które sprawią, że czytelnik będzie wiedział jakie wątki zostaną poruszone w dalszej części tekstu. W celu zainteresowania odbiorcy, w leadzie warto umieścić tezy i pytania, których rozwinięcie znajduje się w następnych akapitach artykułu.
Przede wszystkim treść!
Content marketing rządzi się swoimi prawami. Treść artykułów w dużym stopniu zależy od przeznaczenia danego tekstu. Jednak bez względu na branżę i miejsce publikacji tekstu istnieje kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać:
- Zachowaj równowagę między warstwą merytoryczną, a frazami kluczowymi.
- Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej formy (podział na akapity, nagłówki, śródtytuły).
- Nie promuj nachalnie produktu czy usługi. Pisz w myśl zasady CZK (cecha-zaleta-korzyść).
- Używaj języka dostosowanego do grupy docelowej.
- Postaraj się utrzymać zainteresowanie odbiorcy przez cały tekst.
- Odpowiadaj na popularne pytania i wątpliwości użytkowników.
- Wykonaj solidny i rzetelny research.
- Jeśli powołujesz się na badania naukowe, podaj źródło.
- Umieść w tekście CTA (Call To Action), które zmobilizuje odbiorcę do zakupu danego produktu czy usługi.
Wykorzystaj możliwości, jakie daje content marketing, aby zbudować więź z odbiorcami i wypromować swoją ofertę! W tym celu dużą pomocą może okazać się współpraca z profesjonalną agencją content marketingową taką jak Kohai.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.