Materiały POS sposobem na wyprzedzenie konkurencji

POS to skrót od anglojęzycznego określenia „point of sale” (punkt sprzedaży) i dotyczy wszystkich materiałów reklamowych skierowanych wprost do klienta detalicznego, dystrybuowanych nie poprzez środki masowego przekazu, a bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bliskim pobliżu. Ich twórcy dokładają wszelkich starań, by przyciągały wzrok, w związku z czym działają natychmiast i są najszybszą formą docierania do konsumenta.

Materiały POS sposobem na wyprzedzenie konkurencji 1
Materiały POS sposobem na wyprzedzenie konkurencji

Materiały POS sposobem na wyprzedzenie konkurencji

Choć pewnie mało kto z nas słyszał o materiałach POS, w rzeczywistości są to jedne z najczęściej wykorzystywanych nośników reklamy. Dzieje się tak dzięki ich łatwej dostępności połączonej z imponującą skutecznością. Produkty te zwiększają świadomość o istnieniu marki, budują jej pozytywny wizerunek oraz bardzo szybko docierają do klientów. Czym właściwie są materiały POS i jak je wykorzystywać?

Czym są materiały POS?

POS to skrót od anglojęzycznego określenia „point of sale” (punkt sprzedaży) i dotyczy wszystkich materiałów reklamowych skierowanych wprost do klienta detalicznego, dystrybuowanych nie poprzez środki masowego przekazu, a bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bliskim pobliżu. Ich twórcy dokładają wszelkich starań, by przyciągały wzrok, w związku z czym działają natychmiast i są najszybszą formą docierania do konsumenta.

Rodzaje materiałów POS

Każdy z nas z pewnością niejednokrotnie zetknął się z taką metodą promocji produktów oraz usług. Do materiałów POS zaliczamy m.in. stojaki na ulotki, foldery reklamowe czy wizytówki, naklejki, tablice z menu, banery, serwetniki, podajniki na podstawki pod napoje, makiety przedstawiające powiększony produkt, lightboxy (czyli reklamy podświetlane), bilonownice (czyli podkładki przeznaczone na wydawanie reszty), owijki paletowe, potykacze, ulotki, broszury, lustra reklamowe oraz infokioski.

Zalety materiałów POS

Dlaczego warto postawić na tego rodzaju promocję? Przede wszystkim produkcja materiałów POS jest bardzo prosta i tania. Innymi słowy: reklama w telewizji, radio czy internecie może okazać się znacznie bardziej kosztowna przy porównywalnej skuteczności. Badania zlecone przez firmę Mood wykazały, że ponad 2/3 decyzji konsumenckich dokonywanych jest w miejscu zakupu. Wykorzystanie materiałów POS jest więc doskonałym sposobem na nakłonienie klienta do spontanicznego wyboru. Pamiętajmy jednak, że co za dużo, to niezdrowo – zbyt duże nagromadzenie treści promocyjnych w jednym miejscu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Najlepiej reklamować w ten sposób tylko jeden produkt jednocześnie, by uwaga konsumenta skupiła się wyłącznie na nim.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top