mCommerce w Polsce to 500 mln zł

Wartość rynku mCommerce w Polsce może osiągnąć 500 mln zł w tym roku – takie są wnioski autorów raportu przygotowanego na zlecenie mGenerator.pl

W raporcie autorzy podkreślają zarówno rosnącą ilość urządzeń mobilnych, która w bieżącym roku będzie generować już 9 proc. ruchu w internecie jak i podejście samych właścicieli sklepów internetowych, którzy deklarują wprowadzanie ułatwień dla telefonów i tabletów.

Przeprowadzone badanie jednak nie jest zbyt optymistyczne – obecnie aż 76 proc. sklepów nie posiada żadnych ułatwień dla smartfonów i tabletów. Jednak o rosnącej roli zakupów mobilnych może świadczyć wzrost sprzedaży, który dla 3 proc. ankietowanych sklepów osiągnął już wartość 10-20 proc. całkowitej sprzedaży.

raport

W dzisiejszych czasach klient uzbrojony w urządzenia mobilne, ze stałym dostępem do internetu oraz wsparciem poprzez usługi geolokalizacyjne, może realizować zakupy w każdym miejscu i czasie. Nie skorzysta więc z oferty sklepów niedostosowanych do smartfonów. Marketerzy i firmy, które o tym zapominają i nie dostosowują się do wymagań rynkowych już teraz tracą: klientów, przychody i możliwe rekomendacje w grupie znajomych – powiedział Piotr Krawiec, dyrektor generalny w mGenerator.pl.

Badanie przeprowadziła w maju 2013 roku, agencja Praktycy.com, na zlecenie platformy mGenerator.pl. Dane zostały zebrane od próby N=347 polskich sklepów internetowych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top