mCommerce w Polsce to 500 mln zł

Opublikowano: 20 czerwca 2013. Kategoria: Marketing i reklama Sklepy internetowe. Tagi: , ,

Wartość rynku mCommerce w Polsce może osiągnąć 500 mln zł w tym roku – takie są wnioski autorów raportu przygotowanego na zlecenie mGenerator.pl

W raporcie autorzy podkreślają zarówno rosnącą ilość urządzeń mobilnych, która w bieżącym roku będzie generować już 9 proc. ruchu w internecie jak i podejście samych właścicieli sklepów internetowych, którzy deklarują wprowadzanie ułatwień dla telefonów i tabletów.

Przeprowadzone badanie jednak nie jest zbyt optymistyczne – obecnie aż 76 proc. sklepów nie posiada żadnych ułatwień dla smartfonów i tabletów. Jednak o rosnącej roli zakupów mobilnych może świadczyć wzrost sprzedaży, który dla 3 proc. ankietowanych sklepów osiągnął już wartość 10-20 proc. całkowitej sprzedaży.

raport

W dzisiejszych czasach klient uzbrojony w urządzenia mobilne, ze stałym dostępem do internetu oraz wsparciem poprzez usługi geolokalizacyjne, może realizować zakupy w każdym miejscu i czasie. Nie skorzysta więc z oferty sklepów niedostosowanych do smartfonów. Marketerzy i firmy, które o tym zapominają i nie dostosowują się do wymagań rynkowych już teraz tracą: klientów, przychody i możliwe rekomendacje w grupie znajomych – powiedział Piotr Krawiec, dyrektor generalny w mGenerator.pl.

Badanie przeprowadziła w maju 2013 roku, agencja Praktycy.com, na zlecenie platformy mGenerator.pl. Dane zostały zebrane od próby N=347 polskich sklepów internetowych.

Sylwester KozakmCommerce w Polsce to 500 mln zł

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.