Indyjska wioska zmieniła swą nazwę na Snapdeal.com Negar (czyli „Miasteczko Snapdeal.com). Przedstawiciele internetowego serwisu nie kryją zaskoczenia, ale rozumieją motywacje mieszkańców.
Snapdeal.com jest serwisem zakupów grupowych, który ostatnio pozyskał 12 mln dolarów finansowania. Udało mu się również pokonać Groupona na indyjskim rynku e-commerce.
Dlaczego mieszkańcy indyjskiej wioski postanowili nazwać swoje miejsce „Miasteczkiem Snapdeal.com”? Przede wszystkim by okazać swą wdzięczność. Firma Snapdeal.com ufundowała im bowiem ręczne pompy, które pozwalają na pozyskiwanie czystej wody do picia.
Przedstawiciele Snapdeal.com nie kryli zaskoczenia całą sytuacją. Szef firmy, Kunal Bahl, przekonuje, że jego celem jest budowanie społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. O problemach wioski dowiedział się podczas rozmowy z jednym z 500 pracowników, który przedstawiał sytuację swojej rodziny mieszkającej w pobliżu. Opisywał on, że muszą pokonywać ponad kilometr by ustawić się w długiej kolejce po czystą wodę.
Bahl nie kryje, że postanowili zrobić coś naprawdę prostego i z punktu widzenia firmy – niedrogiego. Ufundowali 15 ręcznych pomp, które zapewniły dostęp do czystej wody wszystkim mieszkańcom wioski. Cała operacja kosztowała 5 tys. dolarów.
To była jednak wielka zmiana dla mieszkańców. Nie tylko otrzymali rozwiązanie kluczowego problemu, ale przede wszystkim poczuli, że ktoś się nimi w końcu zainteresował. Dlatego też zmiana nazwy miasteczka nie jest tylko wyrazem wdzięczności, ale również znakiem protestu przeciwko bierności lokalnej administracji, która nie chciała zająć się problemem.
Snapdeal.com chce pomóc mieszkańcom na inne jeszcze sposoby. Planuje między innymi wyremontowanie szkoły i pobliskiego szpitala.
W Indiach działa 640 tys. firm, wiele z nich jest o wiele większych niż my. Zakładając, że 10 proc. ma zasoby by zrobić cokolwiek (5000 dolarów nie jest to w końcu tak dużo), możemy rozwiązać problemy z wodą dla 64 tys. wiosek i milionów ludzi. To coś, co daje do myślenia – podsumowuje Kunal Bahl.
Za: TechCrunch
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.