Politycy dostrzegają siłę internetu i chcą ją wykorzystywać. Microsoft opublikował właśnie narzędzie, które ma im w tym pomóc. Czy TownHall spodobałby się polskim polskim politykom?
Niewątpliwie jedną z grup zawodowych, która z potencjałem mediów społecznościowych wiąże największe nadzieje są politycy. Szczególną zachętą dla promocji w świecie Web 2.0 był sukces wyborczy Baracka Obamy w wyścigu o fotel prezydenta USA w 2008 roku.
To właśnie Obama wykorzystał możliwości tzw. marketingu zaangażowania. Schodząc do poziomu przysłowiowego Kowalskiego (czy raczej Smitha) pozwolił swoim sympatykom na wsparcie jego osoby nie tylko niewielkimi datkami pieniężnymi, ale również wyrażenie poparcia w serwisach społecznościowych. Z nośnymi hasłami zmiany, nadziei i sławnego „Yes We Can”, Obama obecny był niemal wszędzie: na Facebooku (stan na dziś: 8 106 752 fanów), Twitterze (3 732 458 „followersów”), MySpace (1 907 416 znajomych), czy YouTube (łączna liczba wyświetleń materiałów wideo: 148 481 889). Pojawił się również w grze komputerowej. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Obama wygrał w dużej mierze dzięki internautom.
Nic więc dziwnego, że w ślady amerykańskiego prezydenta chcą iść również inni politycy. I właśnie ten potencjał chce zagospodarować Microsoft, który ogłosił uruchomienie TownHall, platformy społecznościowej, stworzonej do zaspokajania promocyjnych i web-dwa-zerowych potrzeb polityków.
TownHall jest właściwie pakietem narzędzi, które – utrzymywane na Windows Azure – mogą zostać wykorzystane do stworzenia serwisu wspierającego zaangażowanie odbiorców w tematy związane z kampaniami wyborczymi, czy innymi projektami politycznymi. Użytkownicy TownHall mogą „zadawać pytania, wyrażać swoje obawy i dzielić się ideami z innymi osobami” – można więc publikować sondy, formularze, fora itp. Strony mogą być zintegrowane z kontami na Facebooku, czy Twitterze (również ze specjalnymi opcjami umożliwiającymi poinformowanie naszych znajomych o tym, że jesteśmy zaangażowani w dany projekt).
Kod TownHall został opublikowany kilka dni temu w czasie waszyngtońskiej Politics Online Conference. Pierwsze próby wykorzystania nowej technologii można już jednak zobaczyć. Demo dostępne jest pod tym adresem. Specjalny serwis przygotowała również NASA – Be A Martian! ma angażować internautów w kwestie marsjańskie.
Czy TownHall zdobędzie popularność wśród amerykańskich polityków? Poczekajmy na pierwsze realizacje. Możemy też zastanowić się, czy ich polscy koledzy byliby zainteresowani taką technologią? Z pewnością. Zwłaszcza, że coraz śmielej poczynają sobie choćby na Twitterze. Odkrywanie potencjału marketingu zaangażowania w polskim wydaniu jest więc tylko kwestią czasu.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.