Miliard pobrań z App Store – słodko-gorzkie święto fanów Apple

Już wkrótce będziemy świadkami ważnego sukcesu Apple – pobrania miliardowej aplikacji z App Store. To z jednej strony okazja do kilku zdań refleksji poświęconych zmianie dostępności i dystrybucji oprogramowania przeznaczonego dla kieszonkowych komputerów. Z drugiej jednak – kolejna gorzka pigułka, którą muszą przełknąć obywatele krajów, które dla Apple mają drugorzędne znaczenie. Także dla nas.

Osoba, która pobierze miliardową aplikację z App Store otrzyma od Apple bon na zakupy o wartości 10 tysięcy dolarów, MacBooka Pro, Time Capsule oraz iPoda Touch. Nagroda godna wyjątkowej okazji. Z naszej perspektywy jednak wydarzenie to ma sens jedynie jako ciekawostka. W regulaminie promocji czytamy bowiem:

The Billion App Countdown Promotion (the “Promotion”) is open only to entrants who are 13 years of age or older at time of entry, and a legal resident of the fifty (50) United States or the District of Columbia, Australia, Austria, Belgium, Canada (excluding the Province of Quebec), Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, or the United Kingdom, if available, see iTunes Store front page in your country for details.

Możemy więc zapomnieć o nowym komputerze, czy odtwarzaczu. To irytujące, szczególnie dla osób, które tak jak ja, zostawiły w App Store niemałe pieniądze. Smutne jeśli na sprawę spojrzy się szerzej, z perspektywy globalizującego się świata, w którym podziały, także te rynkowe, powinny być sukcesywnie likwidowane. Niezrozumiałe w świetle faktu, że App Store dostępne jest oficjalnie w Polsce i trudno znaleźć argument, który pozwoliłby zrozumieć dlaczego promocja nas omija?

Miliard pobrań z App Store - słodko-gorzkie święto fanów Apple 1

Miliardowe pobranie z App Store to jednak przede wszystkim dowód na spektakularny sukces projektu. Siła iPhone’a, nawet pomimo jego obecnych wad, tkwi właśnie w prawie nieskrępowanej możliwości konfiguracji i doboru jego oprogramowania. Zupełnie inaczej wyglądać będzie telefon gracza, inaczej fana social media, jeszcze inaczej biznesmena. Świadczy o tym różnorodność najpopularniejszych w historii App Store pobranych aplikacji (zestawienie na końcu artykułu).

Widzi to konkurencja – stąd właśnie projekty Nokii, czy Google. Walka o ostateczny kształt tego modelu dystrybucji trwa jednak nadal. Przypomnijmy bowiem, że App Store to bardzo młody projekt, uruchomiony 10 lipca 2008 roku. Miliard aplikacji w zaledwie 8 miesięcy – robi wrażenie. I chyba definitywnie skazuje producentów mobilnych systemów operacyjnych na konieczność ich otwierania na zewnętrzne aplikacje.

Do miliardowego pobrania pozostało już naprawdę niewiele. Chciałoby się jednak zapytać, kiedy będziemy mogli się z tego naprawdę cieszyć?

PS. Z okazji wydarzenia Apple opublikowało także listy najpopularniejszych aplikacji.

Top 20 najpopularniejszych w historii App Store darmowych aplikacji:

  1. Facebook
  2. Google Earth
  3. Pandora Radio
  4. Tap Tap Revenge
  5. Shazam
  6. Pacman Lite
  7. Backgrounds
  8. Touch Hockey
  9. Labyrinth
  10. Flashlight
  11. Urbanspoon
  12. Movies
  13. iBowl
  14. Lightsaber Unleashed
  15. SOl Free Solitaire
  16. MySpace Mobile
  17. Virtual Zippo Lighter
  18. The Weather Channel
  19. BubbleWrap
  20. Remote

Top 20 najpopularniejszych w historii App Store płatnych aplikacji:

  1. Crash Banidcoot
  2. Koi Pond
  3. Enigmo
  4. Bejeweled 2
  5. iBeer
  6. Moto Chaser
  7. Pocket Guitar
  8. Flick Fishing
  9. Tetris
  10. Texas Hold Em
  11. Super Monkey Ball
  12. Pocket God
  13. Cro-Mag Rally
  14. Ocarina
  15. Fieldrunners
  16. iFart Mobile
  17. Touchgrind
  18. iHunt
  19. iShoot
  20. Monopoly

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top