Systemy CRM często w firmach są jednym z najmniej lubianych systemów. Czy twórcy miniCRM są w stanie przekonać użytkowników do aktywnego korzystania z systemu? Pytamy o to Maksymiliana Śleziaka i Krzysztofa Kowalika z miniCRM.
Zacznę od najtrudniejszego pytania – czy za system CRM dla kilkuosobowej firmy kwota około 60 zł (koszt najpopularniejszego pakietu w miniCRM) nie jest zbyt wysoka?
Niech za przykład posłuży nam najpopularniejszy plan – Medium kosztujący 59zł. W jego przypadku firma, w której sześć osób dba o relacje z klientami, może, za tę cenę, korzystać z miniCRM przez miesiąc. Dzieląc wysokość takiego abonamentu przez liczbę dni pracujących w miesiącu 59/21 otrzymujemy wynik – 2 zł 80gr dziennie. Już tutaj można by powiedzieć, że około 3 zł dziennie dla firmy, nie powinno być znaczącym wydatkiem.
Idąc dalej i dzieląc tę kwotę na sześć osób otrzymamy cenę 46 groszy – tyle kosztuje dostęp do pełnej bazy klientów, zadań, interesów, wiki, pracy zespołowej, jednego użytkownika w firmie. To wszystko z dowolnego miejsca oferującego dostęp do internetu, 24 godziny na dobę, korzystając z komputera, telefonu bądź innego urządzenia mobilnego.
Odpowiadając na pytanie – kwota około 60 zł miesięcznie za dostęp do aplikacji dla małej firmy jest bardzo niska, jak na liczbę zalet jakie miniCRM oferuje.
Przeglądałem wiele aplikacji tego typu na rynku. Przychodzi mi na myśl jedno – większość z twórców może robi dobre systemy, ale na pewno nie są ładne ani tym bardziej przyjazne w obsłudze dla użytkowników. Wy proponujecie nieco inne podejście – dużą wagę kładziecie na wygląd aplikacji. Czy chcecie, żeby to Was wyróżniało?
Istotnie, bardzo dużą wagę przywiązujemy do użyteczności i wyglądu aplikacji. Wiemy, jak trudno przekonać pracowników do codziennego wpisywania wszystkich działań związanych z klientami do CRM. Jednak gdy narzędzie jest łatwe w użyciu, do tego ładne i przyjazne, a pomoc techniczna odpisuje na każde pytanie w kilka minut, to dużo łatwiej ich przekonać.
[pullquote type=”right”]Wiele istniejących rozwiązań na rynku cechuje ociężałość i wysoki stopień skomplikowania. miniCRM jest zupełną odwrotnością wielkich kombajnów.[/pullquote]Wyróżniamy się tym, że nasza aplikacja jest prosta. Wiele było już prostych aplikacji, które kiedyś były proste, a teraz obrosły w nowe skomplikowane funkcje. My jednak staramy się utrzymać skuteczny minimalizm i nie obudowywać miniCRM super specyficznymi funkcjami, które były by używane raz na rok. Stale udoskonalamy obecne funkcjonalności dążąc do doskonałości. Chcemy aby miniCRM pozostał mini i idealny dla większości małych i średnich firm. Z powodzeniem realizujemy ten plan, a potwierdzeniem tego mogą być pozytywne opinie naszych klientów.
Powodzenie systemu CRM to z pewnością nie tylko funkcjonalność, ale przede wszystkim sumienność wpisywania danych. Czy radzicie też firmom jak zachęcić pracowników do wypełniania danych?
Sami w przeszłości byliśmy zmuszeni pracować na topornych, archaicznych rozwiązaniach w korporacji. Na własnej skórze przekonaliśmy się, skąd bierze się niechęć do otwierania zakładki z CRM-em.
Wiele istniejących rozwiązań na rynku cechuje ociężałość i wysoki stopień skomplikowania. miniCRM jest zupełną odwrotnością wielkich kombajnów, ukrywających się za krótką nazwą CRM. Dążymy do tego, aby aplikacja była najbardziej intuicyjna i maksymalnie prosta. Wprowadzamy tylko funkcje, absolutnie niezbędne. Dzięki temu pracownicy chętniej i częściej korzystają z miniCRM.
W przyszłości mamy zamiar wdrożyć dodatkowe mechanizmy grywalizacji, które jeszcze bardziej zmobilizują użytkowników do codziennego, sumiennego korzystania z miniCRM.
Ilu klientów chcecie pozyskać w Polsce i czy będziecie rozwijać projekt również na inne kraje?
W tej chwili naszym celem jest osiągnięcie 10 tys. zarejestrowanych kont. Według obecnego trendu, tę liczbę osiągniemy jeszcze w tym półroczu. Prawie w każdym miesiącu pobijamy nasze własne rekordy.
Kilka dni temu, wydaliśmy kolejną, odświeżoną wersję miniCRM. Oprócz drobnych zmian i usprawnień, udostępniliśmy możliwość zmiany języka aplikacji na angielski. Jest to pierwszy mały krok zbliżający nas do wypłynięcia na szersze wody międzynarodowe.
Czy CRM to wciąż potrzebne rozwiązanie? Czy nie jest tak, że moda na takie systemy już trochę minęła?
To nie jest kwestia trendów. Obsługa klienta na wysokim poziomie nie wychodzi z mody. Jeśli dzięki używaniu CRM-u firma dba o relacje z klientem, dokładnie wie, czego on oczekuje, panuje nad sytuacją, to taki klient wyda w niej więcej i trudniej będzie mu uciec do konkurencji.
Owszem, można powiedzieć, że 10 lat temu, gdy informatyka przeżywała swój gwałtowny rozwój w Polsce, pojawiła się moda wśród przedsiębiorców na masowe wdrażanie systemów typu CRM. Były to jednak wielkie wdrożenia bez przemyślenia i w znakomitej większości ukończone fiaskiem, bo pracownicy nie potrafili się w nich odnaleźć.
Dziękuję za rozmowę.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.