Mój Mac Magazyn i Orange Polska tworzą audiobooka dla osób niewidomych

Opublikowano: 20 kwietnia 2016. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Od ponad roku użytkownicy sprzętu Apple i fani nowych technologii mogą czytać za darmo miesięcznik Mój Mac Magazyn. Najnowszy numer dostępny jest w wersji audiobookowej, przygotowanej specjalnie z myślą o osobach niewidomych. W realizację przedsięwzięcia włączyła się także Audioteka.

MMM_Orange_audiobookWyróżnikiem Mój Mac Magazynu jest temat wiodący, wokół którego budowana jest struktura numeru. W kwietniu na jego łamach opisywane jest zagadnienie „Dostępności”. Poruszono tematy związane z obsługą komputerów przez osoby niewidome oraz jak nowa technologia wspiera osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu. Co jednak ciekawe to wydanie prawdopodobnie jako pierwsze pismo technologiczne w Polsce pojawiło się również w wersji audiobooka, przygotowanego specjalnie z myślą o osobach niewidomych.

Aby dotrzeć do jak największej liczby osób z problemami wzroku postanowiliśmy stworzyć audiobooka z treści jakie pojawiły się w kwietniowym wydaniu. Swoją pomoc w realizacji tego przedsięwzięcia zaoferowała firma Orange Polska, stając się patronem tego projektu. Przy tworzeniu Mój Mac Magazynu dbamy o każdy szczegół. Również wersję audio postanowiliśmy wydać bez kompromisów – w jak najlepszej jakości – tłumaczy Przemysław Marczyński, redaktor naczelny Mój Mac Magazynu. Za realizację wersji dźwiękowej magazynu odpowiada Audioteka.

Wersja dźwiękowa magazynu jest do pobrania w Audiotece za symboliczne 1 zł. Do realizacji nagrań zatrudniono dwóch lektorów: Leszka Filipowicza i Macieja Więckowskiego. Czas trwania audiobooka to nieco ponad 4 godziny. Magazyn w wersji audio będzie można odsłuchać pod tym adresem. Magazyn jest również dostępny za darmo w wersji PDF na stronie pisma (www.mojmac.pl) oraz poprzez aplikację na iOS.

Dawid ZarazińskiMój Mac Magazyn i Orange Polska tworzą audiobooka dla osób niewidomych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.