Motonegocjator.pl: wielomarkowy wirtualny salon sprzedaży samochodów

Opublikowano: 7 marca 2018. Kategoria: Startupy.

Sprzedaż samochodu przez internet? Brzmi bardzo ciekawie, jednak twórcy Motonegocjator.pl nie tylko usprawniają proces sprzedaży, ale również służą poradami. Czy to wystarczy aby zdobyć serca klientów? Jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do lektury!

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Motonegocjator.pl działa na zasadzie wielomarkowego wirtualnego salonu sprzedaży aut nowych w Polsce. Nie nazwałbym nas jednak pośrednikami, a bardziej firmą doradczą oferującą klientom dostęp do intuicyjnego i interaktywnego serwisu internetowego celem porównania aktualnych ofert od dilerów z całej Polski, bez wychodzenia z domu, bez negocjacji, w ciągu max 96h oraz bezpłatnie.

Innymi słowy, dostarczamy czytelne ofery pomagające podjąć właściwa decyzje, by ograniczyć ilość wizyt w salonach sprzedaży i skrócić czas oczekiwania na nowe auto.

Skąd pomysł?

Założyciel i pomysłodawca firmy jest pasjonatem motoryzacji, związanym z ta branżą od wielu lat. Monitorując trendy na rynkach motoryzacyjnych Europy Zachodniej, dotyczące głównie zmiany zachowania oraz wzrostu świadomości potencjalnych klientów, postanowił zgłębić temat w odniesieniu do rynku krajowego. Okazało się, że co prawda istnieją różnego rodzaju platformy łączące klientów bezpośrednio z usługodawcami, niemniej jednak ich model biznesowy, oraz zakres oferowanych usług zdecydowanie się różni. Na bazie jego doświadczeń, obserwacji oraz adaptacji modelu biznesowego z krajów Europy Zachodniej powstał pomysł na motonegocjator.pl

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Nasz zespół to grupa pasjonatów, którzy z hobby zrobili pomysł na życie. Oczywiście korzystamy również z usług firm zewnętrznych, w przypadku deficytu wiedzy w wybranym aspekcie

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

To bardzo interesujące pytanie, niemniej jednak wolałbym zostać zapytany o opinie naszych klientów, gdyż to oni najtrafniej są w stanie wskazać nasze atuty lub obszary wymagające poprawy. Użytkownicy systemu do głównych korzyści zaliczają m.in. bezpieczeństwo transakcji, gdyż wszelkie operacje finansowe takie wpłata zaliczki, wystawienie faktury i finalnie odbiór auta odbywa się w autoryzowanym salonie sprzedaży. Podkreślają również szeroki wybór opcji finansowania (gotówka, leasing, kredyt) oraz dostęp do okresowych promocji dilerów. Finalnie umożliwia to wybór najkorzystniejszej oferty.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Istnieje kilka firm działających na rynku krajowym, z tymże tak jak już wspomniałem w nieco innym modelu biznesowym, dodatkowo rosnący potencjał rynku samochodów nowych sprawia, ze każdy usługodawca jest w stanie wykroić cześć z tego tortu dla siebie. Co do ograniczeń w naszym rozwoju, to wymieniłbym czas – doba ma tylko 24 godzin i z prawami fizyki nie wygramy.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Uzależniamy podjęcie takiej decyzji od warunków szczegółowych takiej „ pomocy”.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Nasz model biznesowy ewoluuje, gdyż rynek usług również nieustannie fluktuuje, niemniej jednak nasze rozwiane opiera się na zasadzie fair-play, gdzie diler płaci za efekt – nie za sam fakt przeprowadzenia usługi. Jeśli cel nie zostanie osiągnięty, diler nie płaci ani złotówki.
Naszą usługę kierujemy do klientów indywidualnych oraz małych firm (segment SOHO).

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Do końca 2018 roku chcemy poszerzyć nasza ofertę o kolejne marki aut i sposoby finansowania,wzmacniając jednocześnie dział handlowy oraz obsługi klienta.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Naszą ambicja jest oferowanie nie tylko produktów w atrakcyjnych cenach, lecz również usług powiązanych ,aby nasza oferta w co raz większym stopniu odpowiadała potrzebom współczesnego kupującego, który jest wysoce wyedukowany, posiada sprecyzowane oczekiwania oraz co raz mniej czasu.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakMotonegocjator.pl: wielomarkowy wirtualny salon sprzedaży samochodów

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.