MySpace ogłosiło w czwartek sporo ważnych rzeczy. Po pierwsze, umożliwiło internautom na przenoszenie prywatnych danych do innych serwisów społecznościowych. Po drugie, udostępniło szereg narzędzi dla zewnętrznych deweloperów.
W ubiegłym miesiącu MySpace ogłosiło akcję mającą na celu zwiększenie mobilności danych użytkowników. Dyrektor generalny firmy Chris DeWolfe powiedział wtedy, że „mury zbudowane wokół ogrodu zostaną zburzone”. Nie przesadził. MySpace wprowadziło narzędzia, które pozwalają na bezproblemowe przenoszenie prywatnych informacji do innych witryn czy aplikacji online.
Dotychczas tego typu zabiegi były dostępne tylko dla osób gotowych stosować metody z pogranicza hakingu. Podobną politykę stosowały inne społeczności. W rezultacie większość użytkowników, rejestrując się w kolejnych usługach, musiała od nowa wpisywać informacje o sobie, uploadować ulubione zdjęcia, listy najczęściej wykorzystywanych stron WWW itp.
MySpace stworzyło dynamiczny mechanizm. Aby chronić prywatność użytkowników, żadne dane nie są zapisywane na serwerach innych dostawców. Wszystkie informacje przesyła się każdorazowo na żądanie z bazy danych MySpace. Trafiają one do Flickra czy Twittera, a po obejrzeniu są usuwane. Przy kolejnym podejściu aplikacja ładuje je od nowa.
Wadą tego rozwiązania jest niższa wydajność. Zaletą – automatyczna synchronizacja danych miedzy MySpace a zewnętrznymi serwisami. Dopóki nie zostanie stworzone dedykowane rozwiązanie do aktualizacji tylko w ten sposób jest możliwe szybkie nanoszenie poprawek.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.