MySpace otwiera się na deweloperów

MySpace ogłosiło w czwartek sporo ważnych rzeczy. Po pierwsze, umożliwiło internautom na przenoszenie prywatnych danych do innych serwisów społecznościowych. Po drugie, udostępniło szereg narzędzi dla zewnętrznych deweloperów.

W ubiegłym miesiącu MySpace ogłosiło akcję mającą na celu zwiększenie mobilności danych użytkowników. Dyrektor generalny firmy Chris DeWolfe powiedział wtedy, że „mury zbudowane wokół ogrodu zostaną zburzone”. Nie przesadził. MySpace wprowadziło narzędzia, które pozwalają na bezproblemowe przenoszenie prywatnych informacji do innych witryn czy aplikacji online.

Dotychczas tego typu zabiegi były dostępne tylko dla osób gotowych stosować metody z pogranicza hakingu. Podobną politykę stosowały inne społeczności. W rezultacie większość użytkowników, rejestrując się w kolejnych usługach, musiała od nowa wpisywać informacje o sobie, uploadować ulubione zdjęcia, listy najczęściej wykorzystywanych stron WWW itp.

MySpace stworzyło dynamiczny mechanizm. Aby chronić prywatność użytkowników, żadne dane nie są zapisywane na serwerach innych dostawców. Wszystkie informacje przesyła się każdorazowo na żądanie z bazy danych MySpace. Trafiają one do Flickra czy Twittera, a po obejrzeniu są usuwane. Przy kolejnym podejściu aplikacja ładuje je od nowa.

Wadą tego rozwiązania jest niższa wydajność. Zaletą – automatyczna synchronizacja danych miedzy MySpace a zewnętrznymi serwisami. Dopóki nie zostanie stworzone dedykowane rozwiązanie do aktualizacji tylko w ten sposób jest możliwe szybkie nanoszenie poprawek.

Źródło: ArsTechnica

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top