Najbardziej wpływowa jest telewizja – i to jeszcze na długo

Opublikowano: 26 stycznia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Telewizja jest wciąż najbardziej wpływowym medium jeśli chodzi o doradzanie konsumentom w ich decyzjach zakupowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte, firmę badawczą i konsultingową, na pięciu dużych rynkach: amerykańskim, brytyjskim, japońskim, niemieckim i brazylijskim.

Nawet dla użytkowników internetu, sieć i tradycyjne media takie jak magazyny, gazety, czy radio są drugą linią wpływu. Reklamy pojawiające się w telewizji wciąż mają największe znaczenie w decyzjach zakupowych (interesująca jest siła tego wpływu w Japonii i USA).

Najbardziej wpływowa jest telewizja – i to jeszcze na długo 1

Dominacja telewizji jest znacząca i to nawet pomimo faktu, że we wszystkich badanych krajach większość konsumentów deklarowała, że komputery są przez nich używane w celach rozrywkowych częściej niż telewizory.

Najbardziej wpływowymi przekazami internetowymi okazywały się wszędzie wyniki wyszukiwania oraz banery reklamowe.

W USA do telewizji trafia jedna czwarta dolarów wydawanych we wszystkich mediach na reklamę – powiedziała Carol Krol, starszy analityk eMarketera Wielu marketingowców wskazuje na telewizję jako najbardziej efektywną drogę podniesienia świadomości marki i to nawet pomimo fragmentaryzacji mediów i zmian w sposobie korzystania ze środków przekazu przez konsumentów.

Najbardziej wpływowa jest telewizja – i to jeszcze na długo 2

Wydatki na reklamę telewizyjną ograniczają wpływy innych mediów – szczególnie Internetu. eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydali prawie 70 miliardów dolarów na reklamy telewizyjne w 2008 roku (przy 23,6 miliarda dolarów na reklamę online).

Opisywana przez eMarketera sytuacja nie dziwi. Jeśli tak ogromny wpływ telewizji na konsumentów możemy wciąż obserwować na najbardziej rozwiniętych rynkach – w naszym kraju jeszcze długo telewizor będzie najlepszym doradcą zakupowym.

admagazine.plNajbardziej wpływowa jest telewizja – i to jeszcze na długo

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl