Dobrze wykonana strona internetowa jest przejrzysta i przyjazna użytkownikowi. Podczas tworzenia witryn sklepów online łatwo jednak o pomyłki, które sprawiają, że portal odstrasza zamiast zachęcać. Poznaj najpopularniejsze błędy i naucz się ich unikać, by zwiększyć skuteczność projektowanych stron.
Brak możliwości sortowania lub wyszukiwania
Konieczność przeglądania kolejnych stron z ofertą może zniechęcić nawet najwytrwalszych internautów. Trzeba umożliwić klientom szybkie wprowadzenie filtrów czy fraz pozwalających na sprawne dotarcie do poszukiwanych produktów.
Brak cen przy produktach
To jeden z najpoważniejszych błędów z punktu widzenia użytkownika strony internetowej sklepu. Należy się go wystrzegać, by nie utrudniać klientowi gromadzenia informacji o interesującym go towarze. Podobnym błędem jest udostępnienie cennika tylko po rejestracji i zalogowaniu.
Bezwartościowe teksty bez słów kluczowych
Teksty na stronie sklepu – czy to dotyczące produktów, czy też poradniki branżowe – muszą być przydatne i napisane w atrakcyjny sposób. Zarówno użytkownicy witryn, jak i wyszukiwarki preferują unikalne, interesujące artykuły. Warto zadbać też o nasycenie treści słowami kluczowymi. Pozycjonowanie stron pozwala bowiem na zwiększenie swojej widoczności w sieci, a przez to na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. SEO to kwestia, której nie należy bagatelizować przy tworzeniu witryny sklepu online. W ten sposób można w niedrogi sposób promować swoją działalność, a owoce kampanii marketingowych zbiera się przez długi czas. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na istotny temat, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych, zajrzyj na stronę https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-stron/. Uzyskasz tam potrzebne informacje i możesz zapoznać się z proponowaną ofertą.
Zbyt mała liczba lub brak elementów budujących zaufanie
Klienci dokonujących zakupów przez internet muszą darzyć dany sklep zaufaniem. Z tego względu, tworząc witryny e-commerców, należy umieścić w nich jak najwięcej elementów budujących zaufanie. Warto zadbać o uwzględnienie opinii klientów, ocen punktowych, certyfikatów i przyznanych nagród oraz różnego rodzaju liczb – lat obecności na rynku, liczby klientów, którzy zamówili dany produkt itp.
Pusty tag meta title i brak nagłówków
Znacznik title jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym on site. Trzeba go zatem prawidłowo zoptymalizować. Jako title stosuje się zwykle główne słowa kluczowe. Nie należy też zapominać o nagłówkach. Służą one do uporządkowania treści na stronie. Z punktu widzenia SEO są one doskonałym miejscem na umieszczenie słów kluczowych. Dzięki temu strona sklepu będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Strona zablokowana dla robotów
Wspomniany błąd zdarza się bardzo często podczas migracji strony z serwera testowego na docelową domenę. Często w trakcie tworzenia strony roboty indeksujące Google są zablokowane poprzez umieszczenie odpowiednich dyrektyw w pliku robots.txt: Disallow: / albo w znaczniku meta robots: parametr „no index”. Kiedy strona zostaje przeniesiona na docelową domenę, zdarza się, że jej twórca zapomina usunąć blokadę robotów. Skutkuje to brakiem indeksacji strony na domenie docelowej, co jest zgubne z punktu widzenia SEO.
Błędy popełniane przy tworzeniu strony internetowej sklepu hamują jego rozwój i przyczyniają się do niezadowolenia użytkowników. Posiadając odpowiednią wiedzę, można uniknąć wszystkich opisanych niedociągnięć i zwiększyć ruch potencjalnych klientów. Nie należy przy tym zapominać, jak wiele dla witryny sklepu online ma szansę zrobić pozycjonowanie stron www.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.