Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu strony internetowej sklepu

Dobrze wykonana strona internetowa jest przejrzysta i przyjazna użytkownikowi. Podczas tworzenia witryn sklepów online łatwo jednak o pomyłki, które sprawiają, że portal odstrasza zamiast zachęcać. Poznaj najpopularniejsze błędy i naucz się ich unikać, by zwiększyć skuteczność projektowanych stron.

Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu strony internetowej sklepu 1

Brak możliwości sortowania lub wyszukiwania

Konieczność przeglądania kolejnych stron z ofertą może zniechęcić nawet najwytrwalszych internautów. Trzeba umożliwić klientom szybkie wprowadzenie filtrów czy fraz pozwalających na sprawne dotarcie do poszukiwanych produktów.

Brak cen przy produktach

To jeden z najpoważniejszych błędów z punktu widzenia użytkownika strony internetowej sklepu. Należy się go wystrzegać, by nie utrudniać klientowi gromadzenia informacji o interesującym go towarze. Podobnym błędem jest udostępnienie cennika tylko po rejestracji i zalogowaniu.

Bezwartościowe teksty bez słów kluczowych

Teksty na stronie sklepu – czy to dotyczące produktów, czy też poradniki branżowe – muszą być przydatne i napisane w atrakcyjny sposób. Zarówno użytkownicy witryn, jak i wyszukiwarki preferują unikalne, interesujące artykuły. Warto zadbać też o nasycenie treści słowami kluczowymi. Pozycjonowanie stron pozwala bowiem na zwiększenie swojej widoczności w sieci, a przez to na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. SEO to kwestia, której nie należy bagatelizować przy tworzeniu witryny sklepu online. W ten sposób można w niedrogi sposób promować swoją działalność, a owoce kampanii marketingowych zbiera się przez długi czas. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na istotny temat, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych, zajrzyj na stronę https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-stron/. Uzyskasz tam potrzebne informacje i możesz zapoznać się z proponowaną ofertą.

Zbyt mała liczba lub brak elementów budujących zaufanie

Klienci dokonujących zakupów przez internet muszą darzyć dany sklep zaufaniem. Z tego względu, tworząc witryny e-commerców, należy umieścić w nich jak najwięcej elementów budujących zaufanie. Warto zadbać o uwzględnienie opinii klientów, ocen punktowych, certyfikatów i przyznanych nagród oraz różnego rodzaju liczb – lat obecności na rynku, liczby klientów, którzy zamówili dany produkt itp.

Pusty tag meta title i brak nagłówków

Znacznik title jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym on site. Trzeba go zatem prawidłowo zoptymalizować. Jako title stosuje się zwykle główne słowa kluczowe. Nie należy też zapominać o nagłówkach. Służą one do uporządkowania treści na stronie. Z punktu widzenia SEO są one doskonałym miejscem na umieszczenie słów kluczowych. Dzięki temu strona sklepu będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Strona zablokowana dla robotów

Wspomniany błąd zdarza się bardzo często podczas migracji strony z serwera testowego na docelową domenę. Często w trakcie tworzenia strony roboty indeksujące Google są zablokowane poprzez umieszczenie odpowiednich dyrektyw w pliku robots.txt: Disallow: / albo w znaczniku meta robots: parametr „no index”. Kiedy strona zostaje przeniesiona na docelową domenę, zdarza się, że jej twórca zapomina usunąć blokadę robotów. Skutkuje to brakiem indeksacji strony na domenie docelowej, co jest zgubne z punktu widzenia SEO.

Błędy popełniane przy tworzeniu strony internetowej sklepu hamują jego rozwój i przyczyniają się do niezadowolenia użytkowników. Posiadając odpowiednią wiedzę, można uniknąć wszystkich opisanych niedociągnięć i zwiększyć ruch potencjalnych klientów. Nie należy przy tym zapominać, jak wiele dla witryny sklepu online ma szansę zrobić pozycjonowanie stron www.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top