Pakowanie paczek, które trafiają do klientów e-commerce, to prawdziwa sztuka i wielkie wyzwanie, przed którym staje każdy właściciel sklepu internetowego. Od tego, jak będzie zapakowana paczka zależy bowiem nie tylko bezpieczeństwo samego produktu, ale też opinia klienta, zamawiającego paczkę. A przecież w większości przypadków ludzie byli, są i będą wzrokowcami.
Jaka zatem powinna być paczka dla e-commerce? Jakie trendy będą obowiązywać w nadchodzącym sezonie? O tym wszystkim opowiemy w dzisiejszym artykule.
Co wpływa na decyzje zakupowe klientów?
Oczywiście, wszyscy wiemy, że zakupy online rządzą się swoimi prawami. Jednak również w tej przestrzeni wirtualnej opakowanie ma olbrzymie znaczenie i może wpływać na późniejszą decyzję o powrocie klienta do naszego sklepu na następne zakupy.
Okazuje się bowiem, że opakowanie spełnia równocześnie kilka funkcji. Do najpopularniejszych zalicza się:
- ochronę zawartości na czas transportu,
- zabezpieczenie przed zanieczyszczeniem, uszkodzeniem lub zajściem rozmaitych procesów chemicznych,
- promocję i budowanie silnej pozycji marki na rynku (szczególnie w przypadku towarów klasy Premium).
Od tego, jak zapakujemy paczkę, zależy zatem nie tylko bezpieczeństwo przesyłki, ale też to, co klient będzie myślał o naszej firmie. A takiej okazji do pokazania się od jak najlepszej strony lepiej nie przegapić.
Nie zapominajmy, że dobrze przygotowane opakowania w e-commerce powinny brać pod uwagę to, kto jest grupą docelową. Jeśli bowiem naszym głównym odbiorcą są osoby starsze, produkt powinien być nieco inaczej opakowany niż w przypadku towarów młodzieżowych. Paczka powinna jasno komunikować filozofię firmy oraz dbałość o klientów, bo to przecież oni są najważniejsi.
Najistotniejsze trendy w opakowaniach na nadchodzący sezon
Do najczęściej stosowanych rodzajów opakowań zalicza się pudełka, kartony i folię bąbelkową, które pozwalają na skuteczne i wygodne przesyłanie produktów nawet na dużych dystansach, bez obaw o ich uszkodzenie w transporcie. Wysokiej klasy opakowania z e-hurtownia-opakowan.pl, dają szansę na ciekawe i bezpieczne zapakowanie wszelkich produktów.
Głównym, obowiązującym obecnie trendem jest tworzenie opakowań, które budzą emocje wśród konsumentów. Pozwala to na wyróżnienie się spośród setek innych produktów, a także na pozyskanie uwagi klientów, którzy lepiej zapamiętają daną rzecz oraz samą markę.
Ciekawym pomysłem na wzbudzanie emocji jest personalizacja produktów. Może się to odbywać na przykład przez indywidualne nadruki, po które coraz chętniej sięga wiele firm – nie tylko wielkich, światowych gigantów, ale też drobnych, lokalnych sprzedawców.
W dużej mierze we współczesnym wzornictwie dominuje wciąż minimalizm – zarówno w formie opakowania, jak i w kolorystyce. Graficy stawiają na kontrastowo zestawiane barwy, które należą do tożsamości wizualnej marki. Coraz częściej odchodzi się też od nadmiernych elementów dekoracyjnych na rzecz wyrazistej, ale prostej typografii i pojedynczych akcentów barwnych.
Podobnie wyglądają opakowania Premium, w których bardziej stawia się na wysoką jakość i szlachetność materiałów niż przesadną ozdobność. Eleganckie wykończenie, dobrej klasy materiały pakowe, przyjemne dla oka kolory oraz charakterystyczny element kojarzący się z marką, to wszystko, co pozwala na stworzenia idealnego opakowania, nawet przy produktach ekskluzywnych.
Oddzielnym trendem, który sprawdza się przy dużej grupie produktów, są opakowania ekologiczne. Najczęściej w ich przypadku wykorzystuje się surowce, które można poddawać recyklingowi – może to być szary papier, karton lub tektura. Również na ich powierzchni można stworzyć nadruki promocyjne, prezentujące logo firmy oraz pokazujące, że sklep troszczy się o środowisko naturalne.
Odpowiednie opakowanie – klucz do serca klienta
Właściwie zapakowana paczka, wychodząca z naszego sklepu e-commerce, powinna być zatem dobrze zabezpieczona, aby zagwarantować ochronę dla zawartości. Musi też pięknie wyglądać, aby przekonać klienta do tego, że warto do nas wrócić na kolejne zakupy.
Śledźmy zatem aktualne trendy w opakowaniach, szukajmy materiałów wysokiej jakości, a przy tym nie zapominajmy o promocji własnej firmy na powierzchni opakowań – jeśli zawartość i opakowanie wyglądają perfekcyjnie, nie mamy się przecież czego wstydzić.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.