Najwięksi reklamodawcy w Google AdWords

Opublikowano: 7 września 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Serwis AdAge dotarł do dokumentów, które przedstawiają wydatki korporacji na reklamę w platformie Google AdWords. Najwięcej na promocję przeznaczył koncern AT&T – w czerwcu nieco ponad 8 mln dolarów.

Z dokumentów wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach roku wydano w AdWords 574 mln dolarów. 1356 reklamodawców przeznaczyło na ten cel od 10 tys. do 100 tys. dolarów.

W czerwcu najwięcej pieniędzy zostawił w Google koncern telekomunikacyjny AT&T. Duża część z ponad 8 mln dolarów została z pewnością wydana na promocję nowego telefonu firmy Apple, na sprzedaż którego firma ma w USA wyłączność.

Wśród innych dużych reklamodawców wymienić można takie firmy jak Expedia (prawie 6 mln dolarów), Amazon (5,85 mln dolarów) czy eBay (4,25 mln dolarów). Na szczególną uwagę zasługuje przypadek firmy BP, która wcześniej wydawała ok. 57 tys. dolarów – a w ostatnich miesiącach przeznacza na AdWords nawet 3,6 mln dolarów. Koncern wykorzystuje tego typu przekaz do poprawiania wizerunku, nadszarpniętego wydarzeniami w Zatoce Meksykańskiej.

Najwięksi reklamodawcy w Google AdWords 1

Warto dodać, że 10 największych reklamodawców odpowiedzialnych jest za jedynie pięć proc. zysku Google z platformy AdWords.

Źródło: AdAge

Dawid ZarazińskiNajwięksi reklamodawcy w Google AdWords

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.