NetSprint podsumował zapytania 2002 roku

Opublikowano: 23 stycznia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi:

Które z wydarzeń mijającego roku budziło najwięcej emocji wśród polskich Internautów” Które z gwiazd zdobyły na trwałe popularność, a które jedynie na moment zwróciły uwagę Użytkowników Sieci” Na ile gusta i trendy zauważane w Europie Zachodniej i USA przekładają się na polskich Internautów”

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć analizując zapytania Użytkowników w wyszukiwarkach internetowych. Stały się one barometrem zachowań i postaw dużej części naszego społeczeństwa. Wyniki badań przeprowadzonych przez serwis NetSprint.pl na bazie ponad 50 milionów zapytań zadanych w minionym roku przez niemal milion polskich Internautów pozwalają prześledzić najważniejsze wydarzenia i trendy roku 2002.

Unia, Papież i Wisła Kraków
Bezsprzecznie wydarzeniem medialnym roku 2002 wśród polskich Internautów, było zbliżające się członkostwo Polski w Unii Europejskiej. Kolejne miejsca w kategorii wydarzenia zajęły wybory samorządowe oraz zapytania o Ojca Świętego, których oczywiście najwięcej było w czasie jego pielgrzymki do ojczyzny.

Wysokie 4. miejsce zajęła święcąca triumfy w europejskich pucharach Wisła Kraków, a kolejne X Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i piłkarskie Mistrzostwa Świata. Zestawienie zamyka przyszły strażnik polskiego nieba „F-16”.

Małysz znowu trzeci
Najpopularniejszą gwiazdą wśród mężczyzn zarówno w polskich jak i globalnych wyszukiwarkach był biały raper Eminem. Jego popularność była ponad dwukrotnie większa od wracającego z powodzeniem na estradę Krzysztofa Krawczyka. W zestawieniu, tradycyjnie ostatnio, 3. miejsce zajmuje nasz najpopularniejszy skoczek narciarski Adam Małysz, zaś 6. jego jedyny konkurent wśród sportowców Jerzy Dudek. Zwraca też uwagę wysoka 4. pozycja najbardziej kontrowersyjnej osobowości telewizyjnej ostatnich miesięcy Kuby Wojewódzkiego.

Co ciekawe, w zestawieniu dominują Polacy. Oprócz Eminema w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze tylko Robin Williams oraz Santana.

Tradycyjnie pasjonującą rywalizację można zaobserwować w kategorii reality show. Triumfatorem roku 2002 był program „Bar”, wyprzedając „Idola” oraz bezsprzecznego lidera roku 2001 „Big Brothera”.

Pełne wyniki badań można pobrać w dziale Download.

http://www.netsprint.pl

Sylwester KozakNetSprint podsumował zapytania 2002 roku

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.