Nie przepalaj budżetu. Skuteczne strony internetowe.

Wielu przedsiębiorców skupia się na formach reklamy mających na celu zwiększenie ruchu na stronie co finalnie powinno przełożyć się na wysoką konwersję. Nie doceniając roli samej strony internetowej możemy doprowadzić do sytuacji w której cała nasza kampania reklamowa będzie nierentowna lub po prostu nie będzie tak efektywna jak byśmy oczekiwali. Przed przystąpieniem do szeroko pojętego marketingu internetowego zadbaj więc w pierwszej kolejności o swoją stronę internetową.

Nie przepalaj budżetu. Skuteczne strony internetowe. 1

Strona internetowa ma zwalczać obiekcje

Pierwszy bardzo ważny element jakie powinny posiadać skuteczne strony internetowe to „content”. Aby dobrze przygotować stronę najpierw musisz dobrze znać swojego potencjalnego odbiorcę. Wyobraź sobie że każdy Twój potencjalny klient, ma w głowie pewien zestaw obiekcji. Twoim zadaniem, zwalczyć wszystkie te obiekcje za pośrednictwem strony internetowej.

  • Jakie ma oczekiwania?
  • Czego może się obawiać?
  • W jaki sposób możemy zdobyć jego zaufanie?
  • Jakie produkty lub usługi podobają mu się najbardziej?
  • Jaka jest jakość naszych usług?
  • Itd. Itd.

Design strony internetowej

Oczywiście nie tylko treść strony internetowej ma znaczenie. Jeśli design strony internetowej będzie budzić wiele do życzenia, strona internetowa będzie przestarzała lub co gorsza nie responsywna nie tylko zrobisz negatywne wrażenie na potencjalnym odbiorcy ale również w najgorszym scenariuszu nie będzie mógł jej poprawnie wyświetlić na swoim smartphonie.

To jaki design wybierzesz oczywiście w ogromnym stopniu zależy od grupy docelowej. Inny layout sprawdzi się w przypadku firmy prawniczej a inny dla fanów gier komputerowych. Ale i ten aspekt sprowadza się również do kluczowego aspektu jakim jest poznanie własnej grupy docelowej.

Nie przepalaj budżetu

Marketing internetowy to proces złożony. Nie możemy skupiać się na jednym kanale sprzedaży w oderwaniu od innego. Każdy krok naszego potencjalnego klienta ma znaczenia. Najpierw zaczyna się od poznania naszej strony w wynikach wyszukiwania Google, następnie potencjalny klient może sprawdzić nasze referencje w Mapach Google, Facebooku lub innych portalach. Ostatecznie trafia na naszą stronę i podejmuje decyzje. Wszystkie z tych doświadczeń mają znaczenie.

Scenariusz nie zawsze musi wyglądać identycznie, to jak zachowa się potencjalny nabywca zależy od wielu czynników jednak zrezygnować może na każdym etapie. Inwestując w reklamę internetową musimy zadbać o każdy etap, strona internetowa jest niewątpliwie jednym z kluczowych aspektów. Niska konwersja strony internetowej może więc w ogromnym stopniu przyczynić się zarówno do sukcesu i jak i porażki.

autor:

Piotr Tumiłowicz
interstudio.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top