Niemieckie władze przygotowują się do wprowadzenia opłat za używanie treści w wyszukiwarkach oraz agregatorach wiadomości. Wszystko to w ramach wymuszenia stosowania praw autorskich przy wykorzystywaniu wycinków artykułów, które stanowią integralną część publikowanych wiadomości w sieci.
Jak podają w oficjalnym piśmie niemieckie władze: komercyjne firmy, jakimi są zarządzający wyszukiwarkami i agregatorami wiadomości, będą musiały uiszczać w przyszłości opłaty wydawcom za dystrybucję produktów prasowych (np. artykułów prasowych) w Internecie.
Podobne działania miały już miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie zastosowano ograniczenia w publikowaniu wycinków prasowych. W tamtym jednak przypadku nie uwzględniano wyników wyszukiwania. Analogiczna sytuacja zaistniała w Belgii już w 2008 roku, gdzie oskarżona przez belgijskich wydawców firma Google musiała wypłacić 49 mln euro odszkodowania za używanie treści artykułów w serwisie Google News.
W związku z niemieckimi planami właśnie firma Google może stracić najwięcej, ponieważ oprócz agregatora Google News wykorzystuje również treści z innych serwisów przy wynikach wyszukiwania.
źródło: paidContent.com
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.