Nieszablonowy sukces

Opublikowano: 15 marca 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Decyzja o zleceniu wykonania strony internetowej to często punkt zwrotny w historii firmy. Od prawidłowego przebiegu takiego projektu zależy bardzo wiele: budowanie prawidłowego wizerunku marki, dynamika sprzedaży, osiąganie przewagi konkurencyjnej. Odpowiedzialność jest więc ogromna, ale ryzyko niepowodzeń można zminimalizować, podejmując decyzje w oparciu o logiczne przesłanki.

Strona na miarę swoich czasów

Współczesny użytkownik większość czasu, spędzanego w Sieci, spędza przy użyciu urządzeń mobilnych (smartfon, rzadziej tablet). Tworzenie witryny internetowej dzisiaj musi zakładać tak naprawdę tworzenie równolegle wersji desktopowej i wersji mobilnej. Dobrze jest zatem sprawdzić, czy potencjalny wykonawca potrafi tworzyć te drugie i sprawdzić jego portfolio pod tym kątem. Inaczej, niestety, strona może okazać się przestarzała już w dniu premiery. Użytkownik nie będzie specjalnie uruchamiał komputera stacjonarnego, żeby wejść na niedostosowaną do współczesnych trendów witrynę; po prostu zniechęcony przejdzie do konkurencji. Niektóre z wyspecjalizowanych agencji oferują więc także usługę przygotowania stron starszego typu do wymogów współczesnego designu i charakterystyki urządzeń; zachowując charakter i treść dawnej strony nadają jej responsywną formę, która będzie przyjazna dla urządzeń mobilnych i zgodna ze standardem Google AMP (jeśli klient wyrazi takie życzenie): https://stronywarszawa.pl/mobilne-strony-www/ .

Nieszablonowy sukces 1

Swobodne zarządzanie treścią

Kluczową czynnością przy tworzeniu założeń dla witryny internetowej jest ocena, które elementy treści mogą się zmieniać czy zwiększać objętość wraz z upływem czasu. Nawet jeśli firma deklaruje, że nie będzie zmieniała cen, zakresu produktów, ani uzupełniała strony o aktualności, dobrze by było, aby posiadała możliwość dokonywania modyfikacji w tym zakresie w przyszłości, kiedy zajdzie taka potrzeba. Nie każda agencja interaktywna oferuje system zarządzania treścią (CMS), a to najważniejszy element jej funkcjonalności. Bez niego, witryna będzie jak samochód bez paliwa lub, co gorsza, silnika.

Oryginalność i bezpieczeństwo w cenie

Nie warto inwestować w tani projekt. Za tym twierdzeniem stoją jak najbardziej racjonalne przesłanki. Koszt wykonania strony internetowej to po prostu koszt czasu pracy ludzi, zatrudnionych do wdrożenia projektu. Jeśli więc cena, proponowana przez pewną agencję jest dużo niższa od kosztu usług innej, można założyć że ta pierwsza zamierza poświęcić znacznie mniej czasu kwestiom takim jak oprawa graficzna, bezpieczeństwo, przygotowanie do pozycjonowania w Internecie, itd. Na tej płaszczyźnie potwierdza się powiedzenie, że nikogo nie stać na tanie rzeczy. Pewne koszty przy tworzeniu strony po prostu należy ponieść – jeśli nie zostaną opłacone na początku projektu, ich wykonanie później będzie drogie, może nawet wymagać znaczącej przebudowy strony albo zaangażowania w projekt własnych pracowników. Taniej (i szybciej) jest więc od razu zacząć współpracę z profesjonalistami, mimo że koszt może wydawać się wyższy.

Szablon czy oryginalna treść?

W ostatnim czasie, rośnie trend na produkcję treści wysokiej jakości, efektownych i niepowtarzalnych. Niektóre firmy, kierując się względami ekonomicznymi, proponują klientom zakup gotowych szablonów stron, licencji na zdjęcia z taniego stocka i innych „gotowców”. Ostatnie działania Google i innych liderów rynku internetowego wskazują, że jest to droga donikąd. Wykorzystywanie szablonów po pierwsze wymusza bolesne kompromisy w kwestii realizacji oryginalnego pomysłu, po drugie – zmniejsza potencjał strony. Użytkownik, widząc te same zdjęcia i layout strony raczej nie spędzi na stronie wiele czasu – a to odbije się negatywnie na pozycji w wynikach wyszukiwania oraz przychodach firmy (mniejsze prawdopodobieństwo zakupu). Postawienie na oryginalne wykonanie nie musi oznaczać ogromnego kosztu: niektóre agencje, bazują na lokalizacji w większych miastach, jak Warszawa (i stałemu dostępowi do dużej liczby klientów), skutecznie konkurują cenowo proponując usługi w pakietach o niewygórowanych honorariach, jak np.: www.stronywarszawa.pl.

Warto również zwrócić uwagę, że zdjęcia, filmy, grafiki i inny sprzedawany masowo „budulec” stron internetowych wcale nie jest tak tani, jak zwykło się sądzić. Przykładowo, jeśli zakup „opatrzonego”, wykorzystanego tysiące razy przez konkurencję, zdjęcia kosztuje ok. 100 zł, to wykonanie podobnego we własnym zakresie niekiedy jest 2-3 razy droższe, ale można je dowolnie zaaranżować i ma się je na wyłączność. Dla serwisów małych, gdzie liczba multimediów jest stosunkowo niewielka, kupno „gotowców” nie ma sensu – witryna na nich bazująca po prostu przepadnie w morzu sobie podobnych, wykorzystujących identyczną treść. Warto zresztą poprosić agencję o przygotowanie alternatywnych wariantów wyceny: z tworzeniem treści oryginalnych, unikatowych i z kupnem rozwiązań masowych. Wyniki porównania mogą być naprawdę zaskakujące.

Chcąc się rozwijać, warto od razu założyć, że przygotowywana strona powinna zachować atrakcyjny charakter przez przynajmniej kilka lat. To wymusza analizy ofert i możliwości agencji, chociażby na płaszczyznach opisanych powyżej. Nie trzeba rezygnować z jakości, aby stworzyć funkcjonalną witrynę niewielkim kosztem. Sporym, ale niedocenianym, ułatwieniem i czynnikiem obniżającym cenę jest np. lokalizacja siedziby agencji – duże miasta jak np. Warszawa, wymuszają na firmach konkurowanie między sobą, a jednocześnie dostęp do wielu klientów (co wzbogaca doświadczenie) i setek ewentualnych podwykonawców (co pozwala rozbudowywać stronę o unikatowe materiały wysokiej jakości za niewielkie kwoty). Najbardziej istotna jest jednak zawsze szczera rozmowa z potencjalnymi wykonawcami – pozwala łatwo oddzielić tych, którzy chcą wyłącznie szybko zarobić, od tych, którzy chcą wykonać swój projekt w sposób maksymalnie zbliżony do oczekiwań klienta (także finansowych).

Wpisy PromowaneNieszablonowy sukces

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.