Novem udostępnia „reklamy ofertowe”

Opublikowano: 20 maja 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Novem udostępnia klientom i wydawcom internetowym ”reklamy ofertowe” – narzędzie technologiczne mające  podnosić efektywność internetowych kampanii reklamowych średnio o 25%.

Reklamy ofertowe to narzędzie oparte o tzw. feedy produktowe zwiększające efekty działań reklamowych w internecie, które doskonale sprawdza się w przypadku marketingu afiliacyjnego. Feed produktowy jest to pobrany z bazy danych reklamodawcy zestaw informacji o poszczególnych produktach, takich jak: nazwa, opis, zdjęcie, cena oraz link do strony danego produktu w sklepie. Dane te zapisywane są w pliku XML i poprzez specjalny panel udostępniane wydawcom, czyli zrzeszonym w sieci afiliacyjnej właścicielom witryn.

Wydawcy mogą indywidualnie decydować, które produkty najlepiej odpowiadają internautom odwiedzającym ich serwis i które w związku z tym będą promować. Pobierają automatycznie generowane kreacje reklamowe dla wybranych artykułów i umieszczają je na swoich stronach – np. modele telefonów dla kobiet w serwisach kobiecych. Pozwala to na bardzo precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.

Po kliknięciu w reklamę, osoba zainteresowana konkretnym produktem, kierowana jest  bezpośrednio na jego stronę w serwisie reklamodawcy. Nie traci przy tym czasu na poszukiwanie promowanego produktu wśród tysięcy innych i może od razu podejmować decyzje – także zakupowe. Wydawcy mają możliwość monitorowania, jak ich wybory przekładają się na pożądane akcje internautów w serwisie docelowym, co motywuje ich do wyświetlania reklam najbardziej efektywnych.

„Reklamy oparte o feedy produktowe znacznie podnoszą konwersję reklamy” – mówi Jacek Pasławski, Prezes Zarządu Novem. „Oznacza to, że spośród osób przekierowanych do serwisu reklamodawcy odsetek tych, które dokonały zakupu, jest znacznie wyższy w kampaniach, gdzie wykorzystano tę technologię. Wyniki 30 kampanii przeprowadzonych przez Commission Junction – jednego z pionierów marketingu afiliacyjnego na świecie – wskazują na wzrost efektywności reklam po wprowadzeniu feedów średnio o 25%. Wyższy współczynnik konwersji oznacza większe zyski zarówno dla reklamodawcy, jak i dla właścicieli witryn” – wyjaśnia.

Wprowadzenie technologii reklam ofertowych pozwoli na prowadzenie przez Novem jeszcze skuteczniejszych działań reklamowych, rozliczanych wyłącznie za pożądany efekt, czyli konkretne akcje internautów – np. zakup produktu lub zarejestrowanie się w serwisie.

Hanna LaskowskaNovem udostępnia „reklamy ofertowe”

Podziel się!

O autorze

hania