Nowa, stara wizja rozwoju MySpace

Opublikowano: 4 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Przedstawiciele MySpace uczestniczą w konferencji Advertising Week, która odbywa się w Nowym Jorku. To okazja do zaprezentowania planów na przyszłość i wizji rozwoju serwisu, który najlepsze lata ma już chyba za sobą.

Nowa, stara wizja rozwoju MySpace 1W czerwcu tego roku MySpace, dawny numer jeden serwisów społecznościowych, został sprzedany za 35 mln dolarów. Nowy właściciel, firma Specific Media, zapowiadał przedstawienie wizji rozwoju projektu na konferencji, która odbyć miała się w najbliższych miesiącach. Okazją do tego jest impreza Advertising Week, która odbywa się obecnie w Nowym Jorku. Ze strony MySpace uczestniczą w niej przedstawiciele marketingu oraz Justin Timberlake, który zaangażował się w próby ożywienia projektu.

Serwis AllThingsD dotarł do prezentacji, na której przedstawiono założenia planów rozwoju. MySpace ma być „muzyczną destynacją numer jeden”, a misją serwisu jest „karmienie się energią kultury młodych”.

Największy akcent MySpace kładzie na umowy muzyczne. Specific Media chce by serwis był odpowiednikiem Hulu dla muzyki. Zapewnić mają to „unikalne prawa do treści Wielkiej Czwórki [wytwórnie Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group i EMI – przyp. red] i 20 tys. niezależnych wytwórni, które umożliwiają prezentowanie muzyki w modelu wspartym reklamami”.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy słyszymy o koncentracji MySpace wokół treści muzycznych i młodych użytkownikach. Jak Specific Media chce zrealizować tę wizję – z sukcesem? Między innymi dzięki „społecznym playlistom” (w prezentacji dostępny jest zrzut ekranu) oraz twierdzeniu, że w ostatnich 30 dniach konsumpcja wideo zwiększyła się w serwisie dwukrotnie. Czy to jednak wystarczy na uratowanie projektu?

Dawid ZarazińskiNowa, stara wizja rozwoju MySpace

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.