Dla wielu firm marzących o szybkim rozwoju Big Data stało się niemal synonimem Świętego Graala. Potężne zbiory danych faktycznie mają spory potencjał, co widać na przykładzie zarówno ogromnych, międzynarodowych firm, jak i tych „zwykłych”, które dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych potrafią szybko zdobywać przewagę konkurencyjną i przyciągać do siebie klientów. Chcesz znać przykłady?
Amazon
ta gigantyczna korporacja jest posiadaczem jednej z największych na świecie internetowych platform handlowych. Nie zdobyłaby jednak swojej pozycji, gdyby nie właśnie staranna analiza wszystkich dostępnych danych i sposób, w jaki wyniki tejże analizy są wykorzystywane.
Amazon śledzi zachowania internautów korzystających z jej serwisu i na ich podstawie stale dąży do optymalizacji samej witryny oraz zwiększaniu konwersji. Efekt jest naprawdę doskonały. Przeglądając kolejne produkty, internauci otrzymują sugestie innych, bardzo dobrze dopasowanych do ich potrzeb, a sam proces zakupowy jest usprawniony do perfekcji – właśnie na podstawie analizy zachowań milionów osób, które wcześniej dokonały zakupów lub ich zaniechały.
Monedo Now
Zmorą większości osób ubiegających się o pożyczkę z banków lub instytucji finansowych jest czas oczekiwania na decyzję. Zazwyczaj pieniądze potrzebne są od razu, a ocena dostarczonych dokumentów trwa. Tymczasem firma pożyczkowa Monedo postanowiła ten problem ominąć właśnie poprzez sięgnięcie do Big Data. Szybka analiza informacji na temat użytkowników sprawia, że decyzje wydawane są bardzo sprawnie, co przekłada się również na szybki przelew środków.
Z danych Big Data korzysta także Facebook, który dzięki nim zbudował system reklamy pozwalający na niesamowicie precyzyjne targetownaie demograficzne. Jeżeli ktoś chce przeprowadzić kampanię marketingową kierowaną do osób w konkretnym wieku, o konkretnych upodobaniach, bywających w konkretnych miejscach itp., reklamy na Facebooku wydaje się najlepszym narzędziem – właśnie dlatego, że portal Zuckenberga buduje zbiór danych Big Data.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.