Dla wielu firm marzących o szybkim rozwoju Big Data stało się niemal synonimem Świętego Graala. Potężne zbiory danych faktycznie mają spory potencjał, co widać na przykładzie zarówno ogromnych, międzynarodowych firm, jak i tych „zwykłych”, które dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych potrafią szybko zdobywać przewagę konkurencyjną i przyciągać do siebie klientów. Chcesz znać przykłady?
Amazon
ta gigantyczna korporacja jest posiadaczem jednej z największych na świecie internetowych platform handlowych. Nie zdobyłaby jednak swojej pozycji, gdyby nie właśnie staranna analiza wszystkich dostępnych danych i sposób, w jaki wyniki tejże analizy są wykorzystywane.
Amazon śledzi zachowania internautów korzystających z jej serwisu i na ich podstawie stale dąży do optymalizacji samej witryny oraz zwiększaniu konwersji. Efekt jest naprawdę doskonały. Przeglądając kolejne produkty, internauci otrzymują sugestie innych, bardzo dobrze dopasowanych do ich potrzeb, a sam proces zakupowy jest usprawniony do perfekcji – właśnie na podstawie analizy zachowań milionów osób, które wcześniej dokonały zakupów lub ich zaniechały.
Monedo Now
Zmorą większości osób ubiegających się o pożyczkę z banków lub instytucji finansowych jest czas oczekiwania na decyzję. Zazwyczaj pieniądze potrzebne są od razu, a ocena dostarczonych dokumentów trwa. Tymczasem firma pożyczkowa Monedo postanowiła ten problem ominąć właśnie poprzez sięgnięcie do Big Data. Szybka analiza informacji na temat użytkowników sprawia, że decyzje wydawane są bardzo sprawnie, co przekłada się również na szybki przelew środków.
Z danych Big Data korzysta także Facebook, który dzięki nim zbudował system reklamy pozwalający na niesamowicie precyzyjne targetownaie demograficzne. Jeżeli ktoś chce przeprowadzić kampanię marketingową kierowaną do osób w konkretnym wieku, o konkretnych upodobaniach, bywających w konkretnych miejscach itp., reklamy na Facebooku wydaje się najlepszym narzędziem – właśnie dlatego, że portal Zuckenberga buduje zbiór danych Big Data.
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!