O skutecznej reklamie mówimy wówczas, gdy dotrze ona do jak największego grona odbiorców i – co najważniejsze – przekona ich do wyboru korzyści, które dotyczą, np. reklamowanego produktu lub usługi. Marketing internetowy może mieć różne formy dotarcia do odbiorców. Warto zatem dowiedzieć się więcej na temat najpopularniejszych form reklamowych w Internecie.
Sposoby reklamowania się w przestrzeni internetowej
Jednym ze sposobów marketingu internetowego jest chociażby tzw. tradycyjny baner reklamowy, który ma formę graficznego okienka z treścią reklamową. Może być umieszczony np. na górze strony internetowej lub przybrać formę interaktywną, która wyróżnia go tym, że jeśli internauta kliknie kursorem myszy na jego ikonę, wówczas rozwinie się on do większych rozmiarów. Jego odmianą może być też baner pływający, który pozostanie na stale widoczny na oglądanej przez nas stronie WWW. Innym rodzajem reklamy w Internecie jest e-mailing, gdzie za pośrednictwem poczty elektronicznej, treści reklamowe przesyłane są do dużej liczny użytkowników kont pocztowych. Zaletą tej formy reklamy są niskie koszty dotarcia do odbiorców, natomiast minusem może być trudność w pokonaniu systemów filtrowania e-maili. Coraz bardziej popularne stają się także spoty internetowe, które przybierają postać pełnoekranowej animacji z możliwością efektów dźwiękowych.
Jeśli nie potrafimy sami reklamować się w sieci, warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej, która przygotuje dla nas kampanię marketingu internetowego w formie online wraz z opcją raportowania wyników efektywności interakcji na użytkowników Internetu. Możemy także zwrócić się o pomoc do domu mediowego, które wywodzą się z agencji reklamowych. Zajmują się głównie planowaniem oraz dokonywaniem zakupów kampanii reklamowych w środkach masowego przekazu. Jednym z takich domów mediowych, który cieszy się wysoką popularnością w Polsce, jest Mecglobal.
Korzyści dla firm reklamujących się w Internecie
Wiele firm, które kreują swój wizerunek w Internecie, dostrzega liczne korzyści, które związane są z tą formą reklamy. Dzięki tym sposobom, można bardziej skutecznie dotrzeć do klientów w Internecie, zgodnie z określonymi preferencjami. Zaletą reklamy internetowej jest niewątpliwie szybkość przekazu treści reklamowej, a także stosunkowo niska cena w porównaniu do tradycyjnych form reklamy poza siecią. Reklamując się chociażby w dość popularnych w społeczeństwie serwisach społecznościowych, mamy duże szanse na to, że tysiące użytkowników zwróci uwagę na reklamowany produkt, usługę lub informację, którą chcemy przekazać. Ważne jest to, aby nie przesadzić z internetowymi reklamami, gdyż w przeciwnym wypadku, mogą stać się niechcianą formą komunikatu perswazyjnego, który nie będzie się dobrze kojarzyć użytkownikom Internetu. We wszystkim należy zachować umiar.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.