Poszukiwanie pracowników do firm z różnych branży nie jest prostym zadaniem. Znalezienie odpowiedniego kandydata wymaga od rekruterów dobrego obycia w środowiskach firmowych z różnych dziedzin, obszernej wiedzy, umiejętności oraz wszechstronnej komunikatywności. Współcześnie większość agencji pracy oraz rozbudowanych firm posiadających własny dział rekrutacyjny korzysta z nowoczesnych systemów do rekrutacji.
Różnego rodzaju systemy do rekrutacji pozwalają skutecznie usprawnić pracę rekruterów. Przeważnie każdy program do rekrutacji umożliwia sprawniejsze i dokładniejsze przygotowywanie ogłoszeń w sprawie pracy. Spersonalizowane i efektowne pod względem grafiki oferty pracy przykuwają uwagę potencjalnych kandydatów, co z kolei przekłada się na większe zainteresowanie ogłoszeniem i jednocześnie buduje spójny oraz pozytywny wizerunek firmy (pracodawcy).
Ponadto specjalistyczne programy do rekrutacji umożliwiają rekruterom łatwiejsze pozyskiwanie kandydatów (możliwość umieszczenia oferty pracy na różnych źródłach), bezpieczne i zgodne z RODO przetwarzanie danych oraz skuteczniejsze przeglądanie, sortowanie i filtrowanie zgłoszeń. Program do rekrutacji daje również korzyści dla menedżerów kontrolujących pracę rekruterów, za jego pomocą mogą oni sprawnie monitorować i optymalizować efektywność wszystkich procesów rekrutacji.
Program do rekrutacji, a pozyskiwanie ekspertów do firmy
Program do rekrutacji sprawdza się przy pozyskiwaniu pracowników na stanowiska o dużym potencjale kandydatów, jak również podczas poszukiwaniu ekspertów na stanowiska kierownicze. W przypadku stanowisk kierowniczych wykorzystywana jest metoda direct search określana, jako executive search. Polega na wyszukiwaniu i bezpośrednim docieraniu do kandydatów będących specjalistami w swoich dziedzinach na stanowiska kierownicze (najczęściej są to osoby pracujące w konkurencyjnych firmach, które nie szukają obecnie nowej pracy).
Wykorzystując program do rekrutacji dużo łatwiej można dotrzeć i zainteresować ofertą potencjalnych „ekspertów” zatrudnionych w innych firmach i sprawujących obowiązki kierownika. Program do rekrutacji ułatwia pracę rekrutera, ale aby doszło do skutecznego pozyskania pracownika na stanowisko kierownicze, osoba zatrudniona w dziale rekrutacji poza dostępem do fachowego programu powinna posiadać umiejętności komunikatywne, specjalistyczną wiedzą i bogate doświadczenie. Ponadto musi mieć dobrze rozwiniętą sieć kontaktów i utrzymywać właściwe relacje w środowisku menedżerskim.
Jakie korzyści płyną z posiadania specjalistycznego programu do rekrutacji?
Korzystanie z systemu do rekrutacji daje wiele korzyści dla firmy, między innymi buduje pozytywny wizerunek pracodawcy. Za sprawą tworzenia i umieszczania w różnych źródłach spersonalizowanych i dostosowanych graficznie ogłoszeń pracy, firma jest postrzegana przez potencjalnych pracowników, jako profesjonalna i ekskluzywna. Kandydaci zaczynają wyrabiać sobie dobre zdanie o takiej firmie, ufają jej i chętniej interesują się nowymi ogłoszeniami.
System do rekrutacji umożliwia pozyskiwanie aplikacji kandydatów z wielu źródeł, a także pozwala na ich skuteczne monitorowanie, sortowanie i zapisywanie (zgodne z RODO). Ponadto pozwala skrócić czas przeglądania CV, ułatwia komunikację z potencjalnymi pracownikami, a także zapewnia sprawną współpracę pomiędzy menedżerami i rekruterami. Więcej szczegółowych informacji o korzyściach płynących z wykorzystania nowoczesnych programów do rekrutacji można dowiedzieć się na elevatosoftware.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.