Marketing to podstawa sprzedaży. Nie da się ukryć, że dobrze prowadzone działania marketingowe odbijają się na wynikach sprzedaży. Marketing to podstawa sprzedaży. Nie da się ukryć, że dobrze prowadzone działania marketingowe odbijają się na wynikach sprzedaży.
W Polsce z roku na rok przybywa też osób pracujących zdalnie, jako freelancer. Część z nich ma zarejestrowane firmy, ale sporo osób działa w oparciu o umowy cywilne. Jednak łączy ich jedna wspólna rzecz: strona internetowa. Czy to jednoosobowa działalność czy osoba pracująca na zlecenie, każdy z nich musi gdzieś przedstawić swoją ofertę czy pokazać portfolio. Zatem i te osoby muszą inwestować w marketing, aby mieć zyski.
Marketing automation – nowe spojrzenie na dane
Kampanie marketingowe najczęściej opierają się na wytycznych podanych przez klienta, który chce wypromować siebie, swoje usługi lub produkty. Jednak nie zawsze są one skuteczne. Dlaczego? Ponieważ firma nie zawsze wie, czego tak naprawdę oczekują jej klienci. W ten sposób traci się czas i środki, a mimo to nie dociera do klientów. Jak więc zacząć działać, aby kampanie były skuteczne? Od tego jest marketing automation. Więcej o marketing automation można przeczytać tutaj: http://growinternational.eu/pl/. Jednak warto choćby wiedzieć jakie funkcje ma ten rodzaj marketingu spełniać.
Głównym zadaniem marketing automation jest monitorowanie i analiza danych, które zbierane są na podstawie ruchów internautów na stronie internetowej. Nie jest istotne jaka to strona. Może to być sklep internetowy, a może po prostu portal informacyjny. Ważne jest gromadzenie danych i poddanie jej analizie. Potem można potencjalnych klientów posegregować ze względu na zainteresowania itp. Dzięki temu można stworzyć kampanie, które będą odpowiadać właśnie tym grupom. A indywidualnie dopasowana kampania przyniesie lepsze efekty niż stworzenie jednej ogólnej.
Jak wygląda kampania oparta o marketing automation?
Mając dane o klientach przeglądających stronę internetową można zauważyć co ich interesuje, albo choćby w którym miejscu opuszczają stronę. Jeśli część osób zapisuje się na newsletter to warto tej grupie wysłać najnowsze informacje właśnie w tej formie, ponieważ np. formularz kontaktowy ich nie interesuje. Jednakże można też wykorzystać porzucone koszyki i przypomnieć klientom o tym, że dodali produkty, ale nie sfinalizowali zakupu. Część osób wróci do koszyka i dokończy zakupy. Z powodzeniem można też tworzyć dynamiczne wiadomości, ramki produktowe na stronach sklepów internetowych czy też zautomatyzować scenariusze komunikacji na czatach dostępnych dla klientów.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.