Marketing to podstawa sprzedaży. Nie da się ukryć, że dobrze prowadzone działania marketingowe odbijają się na wynikach sprzedaży. Marketing to podstawa sprzedaży. Nie da się ukryć, że dobrze prowadzone działania marketingowe odbijają się na wynikach sprzedaży.

W Polsce z roku na rok przybywa też osób pracujących zdalnie, jako freelancer. Część z nich ma zarejestrowane firmy, ale sporo osób działa w oparciu o umowy cywilne. Jednak łączy ich jedna wspólna rzecz: strona internetowa. Czy to jednoosobowa działalność czy osoba pracująca na zlecenie, każdy z nich musi gdzieś przedstawić swoją ofertę czy pokazać portfolio. Zatem i te osoby muszą inwestować w marketing, aby mieć zyski.
Marketing automation – nowe spojrzenie na dane
Kampanie marketingowe najczęściej opierają się na wytycznych podanych przez klienta, który chce wypromować siebie, swoje usługi lub produkty. Jednak nie zawsze są one skuteczne. Dlaczego? Ponieważ firma nie zawsze wie, czego tak naprawdę oczekują jej klienci. W ten sposób traci się czas i środki, a mimo to nie dociera do klientów. Jak więc zacząć działać, aby kampanie były skuteczne? Od tego jest marketing automation. Więcej o marketing automation można przeczytać tutaj: http://growinternational.eu/pl/. Jednak warto choćby wiedzieć jakie funkcje ma ten rodzaj marketingu spełniać.
Głównym zadaniem marketing automation jest monitorowanie i analiza danych, które zbierane są na podstawie ruchów internautów na stronie internetowej. Nie jest istotne jaka to strona. Może to być sklep internetowy, a może po prostu portal informacyjny. Ważne jest gromadzenie danych i poddanie jej analizie. Potem można potencjalnych klientów posegregować ze względu na zainteresowania itp. Dzięki temu można stworzyć kampanie, które będą odpowiadać właśnie tym grupom. A indywidualnie dopasowana kampania przyniesie lepsze efekty niż stworzenie jednej ogólnej.
Jak wygląda kampania oparta o marketing automation?
Mając dane o klientach przeglądających stronę internetową można zauważyć co ich interesuje, albo choćby w którym miejscu opuszczają stronę. Jeśli część osób zapisuje się na newsletter to warto tej grupie wysłać najnowsze informacje właśnie w tej formie, ponieważ np. formularz kontaktowy ich nie interesuje. Jednakże można też wykorzystać porzucone koszyki i przypomnieć klientom o tym, że dodali produkty, ale nie sfinalizowali zakupu. Część osób wróci do koszyka i dokończy zakupy. Z powodzeniem można też tworzyć dynamiczne wiadomości, ramki produktowe na stronach sklepów internetowych czy też zautomatyzować scenariusze komunikacji na czatach dostępnych dla klientów.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...