Service design to zbiór narzędzi i zasad, które pozwalają każdej firmie zmieniać jej usługi i dopasowywać je do potrzeb klienta. Dzięki temu możliwe jest definiowanie nowych pól do wykorzystania w biznesie. Ze względu na szerokość tego pojęcia oraz wszechstronność projektowania usług, narosło wokół niego wiele mitów, które zniekształcają jego prawdziwy charakter. Przekonaj się, czym w rzeczywistości jest, a czym nie jest service design!
1. Service design oznacza poszukiwanie innowacji
Wielu osobom service design kojarzy się z czymś innowacyjnym, oryginalnym i niepowtarzalnym. Panuje powszechne przekonanie, że wykrywane w procesie projektowania usług problemy trzeba rozwiązywać w sposób nowoczesny i ekskluzywny. To oczywiście nieprawda. W procesie tym równie dobrze sprawdzą się znane już narzędzia, a jego efektem wcale nie musi być nic nowego. Service design może zaowocować po prostu zmianami i poprawą istniejących już usług.
Service design polega na diagnozowaniu problemów w organizacji usług, a następnie ich rozwiązaniu poprzez dostosowanie się do potrzeb i nowych wymagań użytkownika. Wprowadzane zmiany nie muszą burzyć status quo, wystarczy, że poprawią doświadczenia klienta i udoskonalą jego proces zakupowy.
2. Projektowaniem usług mogą zajmować się tylko specjaliści
Kolejnym mitem związanym z service design jest założenie, że trzeba być specjalistą ds. usług, aby się nim zajmować. W rzeczywistości użytek z niego może zrobić każdy w organizacji i poza nią. To proces, który posłuży kadrze zarządzającej, działom HR, obsługi klienta czy produkcji. Projektowanie usług jest bowiem dziedziną interdyscyplinarną. Tylko współpraca różnych interesariuszy umożliwia tworzenie optymalnych rozwiązań organizacyjnych. W procesie powinni brać nie tylko pracownicy firmy, ale także jej klienci.
Taką praktykę stosuje na przykład Socjomania. Aby szybciej pozyskiwać dane, lepiej rozumieć perspektywę końcowego odbiorcy i szybciej rozwiązywać problemy, firma konsultingowa decyduje się na współpracę ze swoimi klientami i partnerami. Gwarantuje to kompleksowe i satysfakcjonujące dla wszystkich stron efekty.
3. Na zmiany jest czas
Błędnym przekonaniem jest również stwierdzenie, że z przeprojektowaniem usług nie trzeba się spieszyć. Konkurencja nie śpi, a konsument ma coraz większe wymagania. Udowodniła to choćby rewolucja, do której doprowadziła pandemia koronawirusa. Każda organizacja powinna być elastyczna i błyskawicznie reagować na zmieniające się potrzeby swoich klientów.
Znając powyższe mity, lepiej zrozumiesz, na czym polega service design. Zauważysz również, że projektowanie usług niezbędne jest także w Twojej organizacji!
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.