Według opublikowanego dzisiaj styczniowego raportu firmy McAfee na temat spamu, w ubiegłym roku Angelina Jolie, Oprah Winfrey i prezydent USA, Barack Obama, byli celebrytami najczęściej wykorzystywanymi przez spamerów.
W nieco mniejszym stopniu spamerzy wykorzystywali też zainteresowanie Internautów takimi osobami, jak Paris Hilton, Britney Spears i Miley Cyrus. W tej dziedzinie nie ma jednak równouprawnienia. Poza prezydentem Obamą – dla którego „indeks Jolie” (czyli liczba spamów powołujących się na niego w porównaniu z liczbą spamów powołujących się na Angelinę Jolie) wyniosła ok. 1,6 – i zmarłym w ub.r. Michaelem Jacksonem (z indeksem Jolie nieco przekraczającym 0,5), słynni panowie „cieszyli się” dużo mniejszym zainteresowaniem Internautów – i spamerów.
Nawet poprzedni prezydent USA, George Bush i Brad Pitt ledwo przekroczyli indeks Jolie 0,25, a słynny ze swojego „kopniaka z półobrotu” Chuck Norris tym razem nie wychylił się przed peleton. Natomiast wykorzystywani w reklamach polskich firm Pierce Brosnan, John Cleese, Danny DeVito i Bruce Willis nawet nie znaleźli się na liście.
Z innych ustaleń raportu:
- Nie ustaje spam chińskich aptek, o którym traktował wrześniowy raport. Wręcz przeciwnie – 14 grudnia pojawiła się ogromna liczba spamów reklamujących preparaty koncernu Pfizer z olbrzymim upustem
- Spamerzy masowo wykorzystywali bezpłatne serwisy hostingowe do publikowania swoich stron
“Gdy następnym razem zobaczysz mail ze swoją ulubioną gwiazdą, zastanów się dwa razy” – powiedział Adam Wosotowsky, szef zespołu analizującego spam w McAfee Labs. „Dla Obamy ten rok oznaczał nie tylko początek prezydentury, ale także rok, w którym był celebrytą najczęściej wykorzystywanym przez spamerów”.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.