Odzież używana w 2019 roku wciąż opłacalna

Opublikowano: 25 marca 2019. Kategoria: Wpis Promowany.

Mimo ekspansji odzieżowych sieciówek w galeriach handlowych nie słabnie popularność sklepów z odzieżą używaną. Wytłumaczenie jest bardzo proste. Po pierwsze, w sklepach z masową produkcją najtańsze ubrania nie są wysokiej jakości. Wiele do życzenie pozostawia materiał, z którego są wykonane i bezpieczeństwo używanych barwników do tkanin a także jakość samego kroju i szycia. Po drugie, próżno wypatrywać w sieciówkach ubrań oryginalnych i nietuzinkowych. Kto nie znajduje upodobania w ubieraniu się “jak wszyscy”, nie ma tu czego szukać. Po trzecie wreszcie, ceny masówki są absolutnie niewspółmierne do jej jakości. Ubrania względnie dobre są bezwzględnie drogie.

Trudno się więc dziwić, że odzież używana cieszy się wciąż dużą popularnością. W sklepie typu second hand można trafić na prawdziwe perełki, ubrania znanych projektantów czy odzież powystawową jeszcze z metkami. Jeśli nie należymy to łowców metek, zapewne kupujemy w ciucholandzie mając na względzie ceny albo dbałość o środowisko – obrót ubraniami aż do ich technicznej śmierci przyczynia się do zmniejszenia ilości śmieci.

Handel odzieżą używaną w Polsce na przestrzeni lat

Import odzieży używanej rozpoczął się na dobre w latach 90″. Pojawiły się pierwsze sklepy, w których można było kupić zagraniczne ciuchy na wagę. Wielu klientów wybierało zakupy w second handach nie mając bladego pojęcia i modzie, metkach, projektantach – liczyła się niska cena. Tłum wpadał do sklepu w dnu dostayi i dosłownie ogałacał kosze z ubraniami bez przyglądania się, czy trafiają się perełki z dostawy z odzieżą cream (najwyższej jakości), czy niewiele wart niesort. Dopiero w domu sortowano zdobycze, żeby handlować co lepszymi egzemplarzami na placach targowych. Na szczęście ludzie szybko zdali sobie sprawę, że nie tędy droga. Ubrania coraz częściej trafiały na wieszaki, a organizacja przestrzeni sklepów zaczęła ułatwiać klientom podejmowanie zakupowych decyzji. Obok koszy z niesortem, pojawiły się markowe ubrania używane rozwieszane na wieszakach i eksponowane na relingach. Teraz już łatwo było przejrzeć cały asortyment spodni, spódnic czy swetrów najwyższej jakości. Ale i w odzieży typu niesort także poczyniono rozróżnienia: wartościowe egzemplarze trafiały do innych koszy, ubrania i szmaty nadające się jedynie na czyściwo albo do wyjątkowo brudnych prac – do innych.

Ciuchlandowy biznes ma się dobrze

Wypracowany lata temu system eksponowania i wyceniania (na sztuki, na wagę) odzieży używanej przetrwał do dziś. Wiele lat temu nikt jednak nie podejrzewał, że wyszukiwanie ubraniowych perełek w second handach stanie się jednym z ulubionych zajęć osób z klasy średniej, a obnoszenie się z atrakcyjnymi ciuchami za grosz będzie stylowe i modne. Markowa odzież używana sprawiła, że z ciuchlandów zdjęte zostało odium sklepów dla biedoty. Dziś postrzegamy je jako sklepy dla ludzi kreatywnych, oryginalnych, dla poszukiwaczy unikatowych pojedynczych egzemplarzy od znanych projektantów czy freaków, którzy nigdy nie zadowolą się masową produkcją sprzedawaną w sieciówkach. Ciuchlandowy biznes ma się dobrze jak nigdy dotąd. Odzież używana sortowana oraz odzież używana cream kupowana jest tak samo jak odzież fabrycznie nowa – bez żadnych obciążeń, że “ktoś to już miał na sobie”. Ale jeśli komuś naprawdę brakuje pieniędzy i zależy mu na ubraniu się za jak najmniejsze pieniądze, także powinien skierować kroki do second handu. Hasło ciuch za złotówkę wciąż jest w mocy – można trafić na solidne przeceny i tak już tanich ubrań.

Od czego zacząć handel odzieżą używaną?

Jeśli planujemy zacząć handel odzieżą używaną, koniecznie musimy zrobić rozpoznanie rynku w okolicy, w której zamierzamy otworzyć sklep i stwierdzić, czy aby nie mamy za dużej konkurencji. Inwestycja w wynajęcie małego lokalu w ruchliwym miejscu to nie są wielkie pieniądze, ale musimy mieć na uwadze fakt, że pierwsze miesiące naszej działalności mogą wiązać się z brakiem dochodu albo koniecznością dokładania do interesu. Warto więc wybrać miejsce dające duże prawdopodobieństwo napływu klientów. O czym jeszcze warto pamiętać?

Sprawdzona hurtownia odzieży używanej

Jako detalista będziemy musieli podjąć współpracę z dobrą hurtownią odzieży używanej. Dobrą, czyli taką, do której trafiają ubrania z Anglii, odzież używana z Norwegii czy też odzież cream z całej Europy. Bezpośredni importer odzieży używanej Del-Mar to najlepszy partner dla drobnego detalisty. Ktoś taki zawsze dba o jakość sprowadzanego towaru, bo sam ma na zagranicznych rynkach zaufanych kontrahentów. Hurt odzieży używanej to dochodowy biznes, pod warunkiem jednak, że ma się w Polsce źródła zbytu – sprawdzona hurtownia odzieży na wagę dba o to, żeby sklepy zaopatrujące się tu w odzież zawsze otrzymywały dobrze oznakowany towar dobrej jakości.

Cykliczne akcje promocyjne

W trosce o dobro swoich klientów, właściciel sklepu musi organizować cykliczne akcje promocyjne. Zawsze lepiej sprzedać część towaru poniżej oczekiwanych cen, niż zostać z nim i narażać się na straty finansowe. Promocje przyciągają ludzi o niższym statusie materialnym i czynią z nich naszych najwierniejszych klientów, ale także łowców metek i okazji. Warto od czasu do czasu aktualizować nasz cennik i wyznaczać stałe dni promocji czy wyprzedaży.

Dobra lokalizacja sklepu

Jeśli trafiliśmy z lokalizacją sklepu, to połowa sukcesu. Warto także zadbać o jego dobre oznakowanie – tak, żeby klienci krążący po okolicy w ramach codziennych zakupów zaglądali także do nas. Przy pomocy potykaczy, ulotek czy napisów na witrynie informujmy naszych potencjalnych klientów o promocjach, dniach dostawy czy pochodzeniu ubrań. Markowe ubrania używane zawsze znajdą swoich amatorów, musimy tylko pozwolić się znaleźć. Import odzieży używanej naprawdę ma się dobrze, a my możemy stać się częścią tego biznesu.

Wpisy PromowaneOdzież używana w 2019 roku wciąż opłacalna

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.